ATG hyllar slutspelsskägget

2016-03-21 09:53 Fredrik Svedjetun  

ATG och Minnesota slår ett slag för ”slutspelsskägget”.

ATG klev i år in som en av huvudsponsorerna till SHL.

När slutspelet nu sätter igång aktiverar ATG sitt sponsorskap med hjälp av kommunikationsbyrån Minnesota.

Kampanjen – som kretsar kring begreppet ”slutspelsskägg” – utgår från arenorna, sajten atg.se/shl och ATG:s Facebooksida. Hockeyfansen uppmanas ta en skäggbild och ladda upp den på Instagram, med chans att vinna en resa till New York.

– Engagemanget kring slutspelet är stort och vi vill kunna stärka fansens upplevelse både fysiskt på plats i arenorna men även i de digitala och sociala kanalerna, säger Niclas Rahm, concept director på Minnesota, och fortsätter:

– Vi låter fans och spelare hylla och boosta sina lag med unikt framtagna slutspelskägg. Vi hoppas att vi på ett lekfullt och engagerande sätt uppmärksammar hockeypubliken att ATG och V75 är en av ligans nya huvudsponsorer.

Sten Andersen, marknadschef på ATG, säger i ett pressmeddelande:

–  Som huvudsponsor till SHL är det viktigt att ta tillvara på hockeyfansens engagemang och kärlek till sitt klubblag. Med denna lustfyllda aktivering under slutspelet som bygger just på det engagemanget hoppas vi kunna knyta ATG närmare SHL och klubbarnas fans.

ARBETSGRUPP

Niclas Rahm, PR & Concept Director

Jonas Cavallin, Strategic Director

Sofia Thomasson, Planner

Per Lind, Art Director

Johan Lundin, Copy

Line Lövaas, Production Manager

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkla: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Sponsrat innehåll

ANNONS

Åsikter & debatt

v>