”Ingen tvekan om att data är den nya valutan”

2016-10-18 20:50 Viktor Ek  

DMA2016. Det är halvtid för DMA-konferensen &Then i Los Angeles där omkring 50 svenska befinner sig för att få de senaste trenderna inom direktmarknadsföring. Framtiden vilar datahantering och att manifestera vikten av det autentiska i det digitala, enligt svenskar på plats.

Vilken är din största lärdom från DMA hittills? Jan Ringsö, vd Reaktion.

– Den största lärdomen jag fått är att det finns så extremt många sätt att använda data. Men det absolut viktigaste är att det inte bara är datan i sig som är viktig, utan att man kombinerar bra datainsikter med bra kommunikation. När man får de två att fungera tillsammans, då blir det bra.

Vad har varit bäst på DMA hittills? Karin Markstedt, försäljningschef riks på Svensk Direktreklam.

– Simon Sinek var väldigt inspirerande. Han talade väldigt mycket om den digitala generationen som vi tillhör och är ständigt uppkopplade, men det som faktiskt är viktigt för oss är relationer.

Vad har inspirerat dig från DMA? Karolina Brorsson Vallin, vd Protosell.

– Det råder ingen tvekan om att data är den nya valutan, men samtidigt är teknologi och teknik en förlängning av människan och en förlängning av hjärtat. Det är en intressant reflektion i dag: att man också försöker att manifestera vikten av det autentiska i allt det digitala.

Viktor Ek

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt