Hannah och Amanda bygger "livsstilsuniversum"

2017-05-11 08:07 Hanna Frick  
Foto: Press

Amanda Schulman och Hannah Widell startar livstilssalonger, lanserar e-handelssajt och digitalt content-magasin under Daisy grace. Samtidigt kliver de av som vd respektive kreativ chef för Perfect day media.

I höst lanserar systrarna Hannah Widell och Amanda Schulman ett livsstilsbolag inriktad på skönhet och hälsa. Något de själva kallar för ett "drömprojekt".

Företaget som kommer drivas under namnet Daisy grace innefattar både e-handelssajt, två livsstilssalonger och digitalt conent-magasin. Tanken är att det här är första steget i att bygga ett "livsstilsuniversum".

E-handelssajten kommer sälja egenutvecklade produkter och externa varumärken och det digitala content-magasinet kommer bestå av både video och podcast-innehåll.

Redan förra året köpte Perfect day media upp de två salongerna Corinne & friends och idag offentliggörs namnbytet på salongerna.

I och med satsningen på Daisy grace går Hannah Widell och Amanda Schulman, som haft rollen som vd respektive kreativ chef på bolaget, istället in som vd och kreativ chef på Daisy grace. De kommer dock fortfarande ha ett finger med i spelet på Perfect day media då de fortfarande sitter kvar i styrelsen.

Perfect day medias försäljningschef Felicia Lagerwall ersätter Hannah Widells roll som vd för Perfect day media och Mattias Bernard går från utvecklingschef till operativ chef. 

– Vår vision är att Daisy grace ska bli Nordens bästa plats för kvinnor och män att på ett inspirerande sätt, genom relevant content, hitta rätt produkter och behandlingar.  Det här är en naturlig utveckling för oss då vi idag skapat både unik content och reach i just den här målgruppen. Nu är det dags att fylla på med alla de produkter och livsstiltjänster vi och våra kunder saknar, säger Amanda Schulman, i en kommentar.

I samband med satsningen rekryteras även Malin Eklund till operativ chef för Daisy grace, Camilla Åstrand som idag är global varumärkeschef på Gant har rekryterats till rollen som marknads- och kommunikationschef och Niklas Österling kliver in som produktchef och kommer senast från Topman i London.

– Amanda och jag är helhjärtade entreprenörer, så det är med stor entusiasm vi, tillsammans med den ledningsgrupp vi stolt presenterar idag, ska bygga detta livsstilsuniversum, säger Hannah Widell, i en kommentar och fortsätter:

– Perfect Day Media är idag ett etablerat bolag som behöver 100 procent fokus, vilket bolagets nya vd och operativa chef kommer bidra med.

Hanna Frick

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt