Guldäggets kategorier får nya namn

2016-11-30 14:01 Hanna Frick  
Två av Guldäggets kategorier byter namn.

Inför Guldägget 2017 byter två av tävlingens kategorier namn.

Kategorin Radio heter nu mera Audio och Tidningsannonsering byter namn till Annonsering.

– Vi måste se till att vi lockar de absolut bästa bidragen till varje kategori eftersom Guldägget är Sveriges finaste kommunikationspris. Tidigare under året har vi arbetat med kriterierna och nu döper vi om två kategorier så att de bättre speglar dagens medieverklighet, säger Mattias Ronge som sitter i Guldäggets Tävlingsgrupp och till vardags är vd på Edelman Deportivo. 

Kategorin Audio innefattar bidrag som är publikt framförda i radio eller webbradio samt andra digitala format som till exempel podd. (Dock måste det finnas ett företag eller en organisation bakom podden. Det är det kommersiella innehållet som belönas, inte det redaktionella.)


Kategorin Annonsering innefattar annonser i tryckta eller digitala tidningar. Annonser kan lämnas in som enstaka exempel eller kampanjserier.

Förutom namnbytena så lyfts underkategorin Grafisk Form bort från kategorin Hantverk och kommer från och med 2017 att ingå i kategorin Förpackningsdesign.

Inlämningen till Guldägget öppnar den 7 december 2016, med en deadline den 25 januari 2017. 

Guldäggsgalan går av stapeln den 4 maj på Stockholm Waterfront Congress Centre. 

Hanna Frick

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt