"Först ut med programmatiska utomhusköp"

2017-05-18 15:38 Mathias Asplund  

En Visual art-kampanj för Garmins träningsklockor är det första programmatiska utomhusköpet, enligt mediebyrån OMD.

Kampanjen gäller Garmins träningsklockor och bilnavigatorer och lanserades förra helgen. Företaget uppger att de haft förmånen att få arbeta med innovativa produkter under ständig utveckling.

− På samma sätt jobbar vi med utvecklingen i vår kommunikation och det är därför extra spännande att få vara först ut med den här tekniken som gör oss flexibla, integrerade och taktiska i våra digitala utomhusköp, säger Marcus Bjärneroth, Garmins nordiska marknadsdirektör i en kommentar.

OMD och Visual art uppger att de haft en tät dialog i drygt ett år för att utveckla fler kanalöverskridande programmatiska köp som digital out of home. Visual art har det största nätverket av digitala displayer i Sverige.

− Programmatic ska vara ett sätt att köpa effektiv media oberoende kanal och genom att erbjuda en holistisk och integrerad lösning skapas maximal effekt. Med programmatisk DOOH förlängs kommunikationen av programmatiska köp som görs digitalt och vi kan skapa en mer flexibel och effektfull helhetslösning för kunderna, säger Jimmy Strömberg, ansvarig för programmatic på OMD.

Mathias Asplund

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt