"Får inte uppfattas som att vi bara sminkat om oss"

2016-10-19 20:21 Niclas Rislund  

DMA 2016. Årets konferens i Los Angeles är slut – nu laddar DMA för att rebranda sig inför 100-årsjubileet nästa år i New Orleans.

Lindsey Hutter är pr- och kommunikationschef för konferensen som under en knapp vecka samlat tusentals deltagare i Los Angeles.

– Jag otroligt nöjd, vi är en bra bit på väg i vår transformation, säger hon på festivalens sista dag.

Den hundraåriga organisationen Direct marketing association blir nu Data & Marketing association.

– I år har vi gett en sneak peak, framtiden handlar om data och mindre om kanal. Det är det vi vill spegla med vår rebranding.

Hur har det tagits emot hittills?

– Bra, tycker jag. Nu ska vi rulla massivt, det är viktigt för oss att det inte uppfattas som att vi bara sminkat om oss.

Hur kommer det att märkas när DMA-konferensen hålls i New Orleans nästa år?

– Rent fysiskt så kommer utställningsgolvet att handla mer om upplevelse, och mindre om katalogutställare. Vi försöker få ihop konferensen på ett bättre sätt, vi har varit lite spretiga.

Är det något särskilt som du tycker har stuckit ut i år?

– Jag tycker att det är intressant hur den nya datadrivna kommunikationen förändrar oss som människor. Och att bli påmind om att oavsett hur smarta dataanalyser vi gör får vi inte glömma att det människor vi kommunicerar med.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt