De är Årets annonsör – och inspiratör

2017-05-17 17:14 Niclas Rislund  

STOCKHOLM MEDIA WEEK. Head & Shoulders utses till Årets annonsör.

Under Stockholm Media week, som pågår på Chinateatern i Stockholm, fick Head & Shoulders ta emot utmärkelsen Årets annonsör.

Dessutom delades ett nytt specialpris ut – Årets Inspiratör, som togs hem av Adidas Football.

I sin motivering skriver juryn om Head & Shoulders, som är ett av Procter & Gambles varumärken:
"Med stark storytelling, en genuin förståelse för den lokala marknaden och en kanalöverskridande mediestrategi, har denna globala jätte underhållit sin svenska målgrupp i såväl förtjänade genomslag, som köpta i online, sociala medier, TV samt vid inköpstillfället i butik".

Adidas Football fick sitt pris för att de "inte bara kortsiktigt engagerat en svårnådd målgrupp, utan långsiktigt aktiverat det som driver affären på sista raden".

- Vi valde att instifta specialpriset Årets Inspiratör för att uppmuntra experimentlustan. Vi i huvudjuryn anser att vinnaren, Adidas Football, är en annonsör som både har utmanat och vågat. Det sägs att man måste lära sig krypa, innan man kan gå och springa, och här ser vi en annonsör som vågar att krypa i olika vägar, med benskydden på, säger Anette Rosengren, vd, Fazer Bageri och juryordförande StockholmMediaAward 2017.

 

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt