Bloggaren Josefin Dahlberg ska stärka Gallerians sociala närvaro

2017-03-16 10:00 Mikaela Åkerman  
Bloggaren Josefin Dahlberg är en populär profil inom mode och livsstil.

Mode- och livsstilsprofilen Josefin Dahlberg får uppdraget att stärka kommunikationen och sätta sin touch på shoppingcentrets bildspråk i sociala medier.

Med ”nytt och relevant” innehåll vill Gallerian locka fler besökare till köpcentrets lokaler på Norrmalm i Stockholm. Därför knyter man nu till sig bloggaren och poddaren Josefin Dahlberg, som är en populär profil inom mode och livsstil och bland annat har podcasten "Josefin & Vanja".

Hennes uppgift blir att sätta sin prägel på Gallerians kommunikation och bildspråk på de sociala plattformarna. I uppdraget ingår att lyfta shoppingcentrets innehåll inom mode- och livsstilssegmentet.

För Dagens Media berättar Josefin Dahlberg om varför hon nappade på erbjudandet:

– Som gammal chefredaktör och redaktionellt ansvarig för Modette.se älskar jag att skapa content även om det inte är till mina egna plattformar. Därför blev jag intresserad när Gallerian frågade mig om det här uppdraget. Jag har också själv jobbat i Gallerian både i butik för flera år sedan och när jag jobbade på Nyheter24-gruppen då vi satt i Gallerians lokaler. Så jag känner mig hemma där och har koll på vad som finns. Den mixen fick mig att tacka ja.

Hur viktig är tonen i den sociala kommunikationen för ett varumärke?

– Att jobba med ett personligt bildspråk och en personlig ton är otroligt viktigt för varumärken. Och jag tycker det är helt rätt av Gallerian att fråga mig som influencer om den här typen av uppdrag för jag jobbar ju med detta varje dag och vet vad målgruppen vill ha. 

Vad hoppas du kunna uppnå till sommaren när samarbetet avslutas?

– Fram till sommaren vill jag såklart vara med att öka Gallerians följare i sociala medier men också tillsammans med dem hitta ett bildspråk och en ton som känns helt rätt för Gallerian och för målgruppen.

Satsningen med Josefin Dahlberg beskrivs som en del av Gallerians förändringsarbete i samband med den pågående ombyggnationen. Cecilia Österholm är ansvarig för kommunikation och marknad vid AMF Fastigheter.

– För oss är det självklart viktigt med vad vår målgrupp vill ha, vi har en stor och bred målgrupp och de är alltid på jakt efter det senaste inom mode och livsstil. Det känns jättespännande att ta fram inspirerande innehåll och lyfta det som finns i Gallerian, säger hon till Dagens Media och fortsätter:

– Det här blir en del av all vår marknadsföring och en del av en större plan. Just när det gäller att visa upp det senaste inom mode och livsstil tror vi att Josefin kommer att göra det jättebra. Hon är en stor inspiratör när det gäller att vara nytänkande och är van att arbeta i sociala kanaler.

Samarbetet mellan Gallerian och Dahlberg kommer att pågå från mars till och med juni.

Mikaela Åkerman

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt