Åsa Bergendorf ny marknadschef på Twilfit

2017-05-18 12:53 Mathias Asplund  
Åsa Bergendorf. Pressbild/Twilfit

"Jag är glad och stolt över att få vara med på den här resan, Twilfit är ett fantastiskt varumärke med enorm potential", säger Åsa Bergendorf.

Åsa Bergendorf har lång erfarenhet av marknadsföring och kommunikation från bolag i digital transformation. Nu ska hon driva på Twilfits digitala utveckling inom e-handel och omnichannel. Twilfit vill också föryngra varumärket, vilket nu blir Åsa Bergendorfs ansvar.

Underklädeskedjan Twilfit har 56 butiker och planer på öppna fler. Bolaget ser också stor potential i e-handelsaffären och har högt uppsatta mål för att bli ledande aktör inom underkläder online.

– Jag är mycket nöjd med att vi nu förstärkt verksamheten med en ny marknadschef. Nu har vi alla positioner på plats och kan fokusera fullt ut på vår förändringsresa, säger Kajsa Claesson, vd på Twilfit, i en kommentar.

Åsa Bergendorf kommer närmast från AMF fastigheter där hon varit marknadsansvarig för Mood Stockholm och Gallerian. Hon var tidigare marknadschef på Polarn O. Pyret.

Mathias Asplund

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt