Alla vinnarna i Årets Kampanj

2017-05-18 17:13 Niclas Rislund  

STOCKHOLM MEDIA WEEK. Här är alla segrarna – i topp placerar sig Arla.

På Chinateatern i Stockholm delades priserna i kategorin Årets kampanj ut under eftermiddagen.

Syftet med tävlingen är att belöna både annonsör och mediebyrå för ett "effektivt, disciplingoberoende och oväntat anslag".

Här är vinnarna i Årets Kampanj 2017:

 

Grand Prix

Annonsör: Arla

Kampanj: Yoggi Yalla Cup 2016

Tävlande byrå: Carat

Involverad partner: Nyheter24-Gruppen

Juryns motivering:

"Att kunna nå ut till unga män på unga mäns egen spelplan är vad många annonsörer har som målbild. Årets Kampanj är genomtänkt och bygger på en tydlig målgruppsinsikt och en fokuserad mediestrategi. Genom att utgå från vad målgruppen vill ha skapar annonsören ett eget innehåll och ett eget format där produkt och människa möts på ett lite oväntat, men ändå naturligt sätt. Årets Grand Prix-vinnare tog på sig den kreativa innovatörshatten och har lycktas engagera sin målgrupp över lång tid. De vände en negativ försäljningstrend och slog sina högt uppsatta försäljningsmål. Genom en stark stark kampanjidé, mot en tydlig målgrupp, visar man att man kommer att vara en spelare att räkna med på marknaden, i många år framöver. Grand Prix-vinnare i StockholmMediaAward, Årets Kampanj är Arla och Carat, för Yoggi Yalla Cup 2016."

 

 

Guld

Annonsör: SCA Hygiene Products

Kampanj: Libresse, Redfit

Tävlande byrå: Zenith

Involverad partner: Beachfront PR

Juryns motivering:

"Disruptivt och en friskt fläkt i en kategori som generellt kännetecknas av stereotyp och förutsägbar kommunikation. Ett varumärke som vågar driva en viktig fråga och skapa dialog. På ett modernt sätt har de fullt ut omfamnat branschglidningen för kommunikation mellan köpta, ägda och förtjänade medier. Målgruppen har äntligen fått något att känna igen sig i och identifiera sig med, med rejält ökad varumärkeslojalitet som bevis på att man lyckats. Man tar arbetet på blodigt allvar och vågar, vill och lyckas med att bryta tabun inom områden fyllda med fördomar och stereotypa uppfattningar – en stor eloge för det! Eller, som de själva uttrycker det: ”No blood should hold us back”. Grattis SCA Hygiene Products och Zenith! Årets Guld-vinst i StockholmMediaAward, Årets Kampanj går till Libresse, Redfit."

 

Silver

Annonsör: Unilever / Pepsodent

Kampanj: A smile really does change everything!

Tävlande byråer: Mindshare och OhMy

Involverad partner: Match Group

Juryns motivering:

"Med en lågintresseprodukt får man lite, eller inget, ”gratis”. Genom smart användande av data, kombinerat med en skarp insikt, ett slagkraftigt statement och ett skräddarsytt manér i en ny kanal, har annonsören lyckats både överraska och nå resultat. 17% ökning av de som kan tänka sig att köpa varumärket och en försäljningsökning på 25% talar sitt tydliga språk. Man har hittat en väg att inte swipas bort och visat att ett vitt leende kan förändra allt. Silver i StockholmMediaAward 2017, Årets Kampanj går till Unilever/Pepsodent samt Mindshare och OhMy för kampanjen ”A smile does change everything!”."

 

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt