Webbredaktör till Evry

EVRY är ett av Nordens ledande IT-tjänsteföretag och står bakom en mängd innovationer som har förändrat och förenklat människors sätt att använda tjänster i samhället. Du använder dig av våra lösningar när du exempelvis tar ut pengar ur en bankomat, bokar din tågbiljett online eller köper vin till helgens middag. Nu söker vi en Webbredaktör som brinner för digital kommunikation och vill arbeta på ett företag med stora utvecklingsmöjligheter. Är du dessutom en idéspruta som gillar att jobba i team mot gemensamma mål? Då kommer du att trivas hos oss.


Din roll

På marknadsavdelningen har du glada, engagerade och drivna kollegor som motiveras av ett gemensamt mål – att bygga ett starkt digitalt varumärke för EVRY på den svenska marknaden. Vi är just nu i ett uppbyggnadsskede och är du initiativrik och drivande får du stor möjlighet att vara med och påverka och utveckla, både din egen roll och teamet framåt.

Som webbredaktör för evry.se har du ett helhetsansvar för att planera och genomföra arbetet med innehållet på den svenska webbplatsen.  Du är spindeln i nätet med övergripande ansvar för att intressant och relevant innehåll regelbundet publiceras. Du är vår expert på digitalt innehåll och för digitala kundbeteenden och kommer att jobba i en kombinerad roll som redaktör och skribent som både är strategisk och operativ.


Exempel på arbetsuppgifter:

  • Har övergripande ansvar för att planera, skapa och regelbundet uppdatera intressant och relevant innehåll på evry.se
  • Är del av ett redaktionsråd som sätter en contentplan.
  • Skriva SEO-optimerade texter med rätt tonalitet och budskap samt ta fram relevant bildmaterial och publicera.
  • Optimerar innehållet utifrån ett sälj- och användarperspektiv.
  • Följa upp och analysera besökare och trender med hjälp av Google Analytics/leed nurting och marketing automation.
  • Projektleda och koordinera innehållsarbetet med våra interna informationsägare samt andra intressenter.
  • I samarbete med Corporate Communication ansvara för vidareutveckling av den svenska delen av hemsidan.


Om dig                                         

För att lyckas i rollen tror vi att du är en driven, kreativ person som gillar att ta mycket eget ansvar. Du planerar och genomför ditt eget arbete men kan samtidigt bygga nya relationer och samarbeta väl med andra. Du är initiativtagande/ vågar testa nytt och kommer gärna med nya idéer som förbättrar. Att du har ett brinnande intresse för digital kommunikation och att bygga varumärke med en stark webbplats, ser vi som en självklarhet. Likväl som att du har en analytisk förmåga med god förståelse för business och affärsverksamhet. Det är viktigt att du trivs i en organisation som förändras och växer och där du kan komma att ställas inför nya utmaningar.


Din bakgrund

  • Minst 5 års erfarenhet av digitalt redaktörsarbete och webbanpassad innehållsproduktion.
  • Eftergymnasial utbildning från t ex Berghs och/eller motsvarande högskoleutbildning inom marknadsföring, kommunikation eller journalistik.
  • Erfarenhet av att arbeta med sociala medier som Facebook, LinkedIn och Twitter.
  • En mycket god kommunikatör, muntligen som skriftligen både på svenska som engelska.
  • Arbetat med webbpublicering i CMS-system, gärna Episerver.
  • Kunskap om SEO och analysverktyg som Google Analytics.
  • Erfarenhet av marketing automation, lead management och konverteringsoptimering.
  • Kunskap om bild- och videohantering i Adobe-sviten. 
  • Förståelse för responsiv webb, A/B-testning, HTML och CSS.
  • Erfarenhet från e-postmarknadsföring och nyhetsbrevsverktyg, exempelvis Apsis.


Intresserad?

Vi samarbetar med KIMM i denna rekrytering, för ytterligare frågor kontakta rekryteringskonsult Anna Bjerkelius på 08-555290 00 eller ab@kimm.se. Varmt välkommen med din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt då vi går igenom ansökningarna löpande – sista ansökningsdag är den 28 mars. Observera att vi tyvärr inte har möjlighet att ta emot ansökningar via mejl. 

Skicka din ansökan till med rubrikraden Dagens Media Jobb.