Market Analyst till BlueStep Bank

BlueStep Bank är en engagerad och lösningsorienterad utmanare på lånemarknaden - vi ser stor potential i vår affär och utökar vårt analysteam för att möta marknaden där den är. På BlueStep har vi förstått vikten av analys och jobbar fokuserat för att förstå hur man på bästa sätt kan utveckla affären. Vill du driva din egen utveckling och vara med och påverka BlueSteps affär?

Då ser vi gärna att du söker redan idag!

Rollen är ny och arbetar nära både med analysteamet och det digitala marknadsteamet. Du kommer bland annat att jobba med webbanalys av våra digitala kanaler i syfte att nå bästa möjliga kundupplevelse och hög konvertering. Utifrån dina egna idéer och önskemål från verksamheten driver du proaktivt arbetet med mätning och analys. En viktig del i arbete är att förmedla dina analyser vidare ut i organisationen för att öka kunskapen och förståelsen för kundernas beteende och hur det påverkar vår affär.

Du arbetar löpande med att analysera våra besökares beteende i digitala kanaler för att tillsammans med det digitala marknadsteamet komma fram till förbättringar och förändringar. Utifrån dina analyser och sammanställningar görs prioriteringar av vidareutveckling och eventuella förändringar. Du kommer även att involveras i andra typer av analyser så som utveckling och uppföljning av DM (direktmarknadsföring) samt CRM-kampanjer på befintliga kunder.


Vem är du?

Som person är du nyfiken, initiativrik med en start vilja att förstå, förenkla och förbättra för våra kunder. Du har en god samarbetsförmåga och är flexibel i ditt sätt att agera. Vidare ser vi att du är ansvarstagande, självgående och strukturerad med ett eget driv och engagemang. Nya idéer och infallsvinklar välkomnas hos oss och din vilja att ständigt utvecklas och förbättra våra analyser är naturlig drivkraft för dig.

Du har 2-3 års arbetslivserfarenhet och jobbar kanske som analytiker på ett företag i framkant gällande analys och digitala medier. Vi tror att du har relevant eftergymnasial utbildning inom exempelvis statistik, teknik, ekonomi eller motsvarande. Goda kunskaper i SAS Base / Enterprise Guide samt Business Objects eller liknande rapporteringsverktyg eller likande är ett krav.

Tjänsten är placerad centralt i Stockholm och rapporterar till Analyschefen.


Erbjudande

Söker du ett företag som är i framkant och där kulturen präglas av entreprenörskap och engagemang. En utmanare i en traditionell bransch som växer och som ska fortsätta göra det. Då är kanske BlueStep något för dig. Hos oss får du möjlighet att arbeta med kollegor som står för hög kompetens och professionalitet där din kunskap och ditt intresse för digitala medier kommer att påverka företagets framgång. Vi premierar nytänkande och för rätt person finns möjlighet till en riktigt spännande karriär!  


Intresserad?

I denna rekrytering samarbetar BlueStep med KIMM. Vi ser framemot din ansökan med CV och personligt brev via www.kimm.se. Urval sker löpande varför vi önskar din ansökan så snart som möjlig, men senast 4 juni. Tjänsten kan komma att tillsättas under annonsperioden. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via mejl.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sanna Fridell på sf@kimm.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Skicka din ansökan till med rubrikraden Dagens Media Jobb.