Lernia söker en Strategisk Projektledare

Under de närmsta åren ska Lernia öka kännedom och preferens som ett kompetenspartnerföretag och söker nu en Strategisk Projektledare som kan hjälpa oss med det. 

Lernia finns på mer än 100 orter i landet och erbjuder tjänster inom bemanning, utbildning, omställning och företagsutveckling. Vi kan matcha bemanningskonsulter och deltagare i våra utbildningar mot näringslivets behov och arbetar med såväl individer som företag och organisationer. Vårt nära samarbete med svenskt näringsliv och offentliga aktörer ger oss värdefulla insikter i vilken kompetens som efterfrågas på arbetsmarknaden och på så sätt bidrar vi till att minska kompetensgapen i samhället och skapa en hållbar arbetsmarknad för alla.
 

Din roll

Om 5 år är marknadsföring, kommunikation, sälj och affärsutveckling integrerat och digitaliserat så att Lernia kan erbjuda marknadens bästa erbjudande inom av kompetenspartnerlösningar. Din roll som Strategisk projektledare ska bidra till att våra kunder upplever Lernia som en modern visionär där alla vinner. Det innebär att öka Lernias kännedom i utvalda målgrupper och i alla kanaler; fysisk sälj, digital sälj och sociala medier. Du arbetar med alla kundgrupper med fokus B2B och ska kunna marknadsföra helheten, både för både bemanning och utbildning.


Exempel på arbetsuppgifter:
 

  • Ta fram marknads- och medieplaner som stöttar och optimerar marknadsarbetet för Lernias erbjudande i synnerhet mot B2B och B2P.
  • Driva taktiska och strategiska marknadsprojekt samt marknadskampanjer.
  • Säkerställa att marknadsaktiviteter utformas, drivs och följs upp utifrån en långsiktig varumärkes- och marknadsföringsstrategi.
  • Tillsammans med medarbetare i organisationen nå ett effektivt leadsgenererande arbete på lokal, regional och/eller nationell nivå.
  • Utveckla Lernias content för att optimera leadsgenerering i syfte att öka antalet affärer och kvalitet.
  • Digitalisera säljet med hjälp av marketing automation och optimera leadsgenereringen/ kandidatrekrytering mellan sälj och marknad och leveransorganisationen. Kunna vara kravställare samt sätta upp processerna.
  • Löpande utvärdera och utveckla samarbetet med leverantörer och samarbetspartners i syfte att ständigt effektivisera resultatet från respektive marknadsaktivitet.
  • Vara delaktig i att ta fram effektiva och säljstödjande material för lokal och nationell nivå.


Om dig

Du har några års erfarenhet av projektledning av B2B-marknadsaktiviteter och är en driven och lösningsorienterad projektledare som är van att bygga kontakter för att nå ditt uppsatta mål. En självgående person som är bra på att prioritera, delegera och planerar ditt eget arbete. För att lyckas i rollen har du har intresse för kundbeteende och målgruppssegmentering och erfarenhet av digital försäljning och leadsgenerering. Du är initiativtagande och inte är rädd för att testa nya saker. Mångfaldsfrågor intresserar dig - du följer samhällsdebatten och förstår de nya utmaningarna i samhället. Du har även god omvärldskoll på nya trender inom marknadsföring.


Utbildning och erfarenhet

  • Du har en akademisk examen inom t ex marknadsföring alternativt annan akademisk examen i kombination med en påbyggnad inom marknadsföring.
  • Arbetat med sociala medier ur en B2B-strategi.
  • Erfarenhet av medieköp och medieplanering av såväl digitala - som traditionella kanaler.
  • Erfaren annonsköpare och kravställare på reklambyråer.
  • Vana att hålla och driva workshops.
  • Erfarenhet av att genomföra effektmätningar av kampanjer såväl digitalt som traditionell media.
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
  • God insikt i sociala medier och andra digitala kanaler.
  • Erfarenhet av nyhetsbrevsverktyg som ex Apsis.
  • Erfarenhet av sätta processer för Marketing Automation.
  • Van användare av MS Office.


Intresserad?

Vi samarbetar med KIMM i denna rekrytering, för ytterligare frågor kontakta rekryteringskonsult Anna Bjerkelius på 08-555290 00 eller ab@kimm.se. Varmt välkommen med din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt då vi går igenom ansökningarna löpande – sista ansökningsdag är den 7 juni. Observera att vi tyvärr inte har möjlighet att ta emot ansökningar via mejl. 

Skicka din ansökan till med rubrikraden Dagens Media Jobb.