Digital marknadsprojektledare med fokus på webb till DigitalRoute

Är du en vass digital projektledare med känsla för design, erfarenhet av att projektleda event samt vana att driva webbprojekt? Vill du ingå i ett team som ligger i framkant av den digitala marknadstransformationen inom B2B? Då kan DigitalRoute vara helt rätt för dig.

DigitalRoute är teknikledande inom dataintegrering med vår mjukvara, MediationZone. Över 350 ledande företag runt världen använder vår produkt. Vår företagskultur karakteriseras av entreprenörskap i en internationell miljö. Vi har hög teknisk expertis och är mycket resultatorienterade. Förtroende, teamarbete och ömsesidig respekt är också viktigt för oss. Att arbeta på DigitalRoute kan vara krävande, men är också väldigt utvecklande och belönande. Vi är ca 170 kollegor med bas på vårt huvudkontor i Stockholm, regionskontoren i Atlanta och Kuala Lumpur eller något av lokalkontoren i Helsingfors, Singapore, Paris, Dubai eller Seoul. Vi är ett privatägt bolag som är uppbackade av ett riskkapitalbolag.

Just nu söker vi en engagerad och driven digital marknadsprojektledare med fokus på webb till marknadsavdelningen i Stockholm!


Rollen

DigitalRoute ligger i framkant inom inbound marketing och är bland annat en Hubspot referens i Norden. Som digital projektledare ingår du i marknadsavdelningen och kommer att jobba parallellt med ett team med spetskompetens inom Inbound, persona based, content marketing. I rollen blir du en nyckelperson på marknadsavdelningen i Stockholm som består av 6 personer (en del av marknadsavdelningen sitter i UK). Det är av stor vikt att du är tekniskt bevandrad, har djup digital förståelse, förstår go-to-market-modellen samt att du har erfarenhet av att arbeta i CMS och att driva webbprojekt. Vi ser det som en klar fördel om du även har drivit eventrelaterade projekt i din tidigare roll då det även ingår i rollen att projektleda event – både internt och externt. DigitalRoute står inför att bredda sina samarbeten med externa byråer för att vässa sin kommunikation ytterligare - där blir du som projektledare en nyckelperson och kravställare både externt och internt. Du är en duktig och innovativ projektledare som drivs av att planera, administrera och budgetera projekt för att se till att dina projekt följer tidsplan, du har även känsla för design och besitter goda kunskaper i alla Adobes program. I rollen ingår att koordinera interna och externa stakeholders och du behöver samarbeta med alla avdelningar samt ta ägandeskap över dina projekt. För att lyckas i rollen har du höga ambitioner och det starka driv som krävs för att få ut mjukvaran på marknaden. Du rapporterar direkt till DigitalRoutes CMO.


Exempel på arbetsuppgifter:

  • Driva projekt inom exempelvis webb, event, design, kommunikation (kravställa externt och internt)
  • Jobba i vårt CMS
  • Producera rörligt material/video
  • Projektleda events
  • Ansvara för budget och tidsplan


Avgörande/Kritiska moment:

Du behöver ha förståelse för branschen för att snabbt kunna sätta dig in i våra produkter som till synes kan verka komplexa. Att du är van att jobba mot tighta deadlines ser vi som en självklarhet!


Utbildningskrav:

Relevant akademisk utbildning eller motsvarande från Berghs, Hyper Island eller motsvarande.


IT-kunskaper:

Goda kunskaper i Officepaketet och Adobe Creative Suite (indesign och photoshop). Kunskap och erfarenhet av att arbeta med webbpubliceringsverktyget Wordpress, veta hur du ändrar mallar och publicerar webb innehåll. Erfarenhet av Hubspot, Pardot och HTML-kod (basnivå)


Språkkunskaper:

Svenska och framförallt engelska – som är koncernspråk.


Arbetslivserfarenhet/tidigare arbetsuppgifter:

Vi tror att du har minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet från att ha arbetat som teknisk eller digital projektledare på byrå eller annan marknads- eller inhouse-avdelning. Du bör ha god känsla för design och form och vi ser gärna att du har erfarenhet av att projektleda event.


Personliga egenskaper:

Som person är du lättsam, prestigelös och målmedveten. Du har en hög social kompetens, förmåga att skapa förtroende bland medarbetare och leverantörer och drivs av att prestera resultat. Det är en klar fördel om du har en känsla för form och design samt om du har kunskaper i Adobe Suites-programmen. Vidare är du en energisk och positiv person som är skicklig på att prioritera och strukturera ditt arbete. Det råder hög ambitionsnivå i marknadsteamet och det finns tydliga mål för vad som förväntas, det är således av stor vikt att du snabbt sätter dig in i verksamheten och blir en naturlig kugge i hjulet. Att du är självgående, ansvarstagande och levesansfokuserad ser vi som en självklarhet.


Vi erbjuder:

En spännande roll i ett globalt IT-företag med cool, avancerad teknik. Du ingår i ett trevligt team där man ligger väldigt långt i framkant inom marketing automation och inbound marketing. Det finns stora utvecklingsmöjligheter i rollen och utrymme för innovation och att ta egna initiativ. Du blir en del av en spännande, snabbrörlig bransch och ingår i ett bra team med skön stämning. Vi sitter i trevliga lokaler i centrala Stockholm.


Intresserad?

I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM. Önskar du mer information kontakta gärna Rekryteringskonsult Olivia Rehn Olofsson på or@kimm.se eller på 08-555 290 00. Urval kommer att ske löpande varför vi önskar din ansökan med CV & personligt brev så snart som möjligt via KIMM.se/ledigatjanster, dock senast 1 mars.

Ansökningar tas emot endast via www.kimm.se och inte via mail.

Varmt välkommen med din ansökan!

Skicka din ansökan till med rubrikraden Dagens Media Jobb.