CRM Program Manager Cards till Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank är en del av Banco Santander, som är en av världens största finansiella koncerner och näst största banken i Eurozonen mätt i marknadsvärde. Banken finns idag representerad i 45 länder och Santander har under de senaste tio åren utsetts till världens bästa bank tre gånger.

Just nu söker vi en affärsdriven och strukturerad person som vill axla rollen som CRM Program Manager Cards till vår försäljningsavdelning i Stockholm.


Arbetsbeskrivning

I rollen ingår ett övergripande ansvar för att arbeta med och utveckla Santander Consumer Banks CRM-strategier kopplat till kort. Mer specifikt handlar det om att driva kampanjarbete genom hela kundlivscykeln och leverera resultat genom användning av bankens CRM-system för att öka lojaliteten och kundvärdet. I rollen ingår att skapa kampanjer, processer och flöden, analysera och dra slutsatser för att förbättra utfallen av arbetet. Allt för att optimera lojalitet och försäljning hos bankens kunder. Rollen kräver förståelse och intresse för affären, ett starkt kundfokus och att man är lösningsorienterad.

Vi tror att du som söker har förmågan att driva på, vara självgående och vidareutveckla, i samarbete med såväl interna som externa samarbetspartners. Det är viktigt att kunna driva flera projekt parallellt - från kravställning till leverans. I rollen ingår att ha ett nära samspel med Marknad, IT, produktägare för kort liksom med andra parter både internt och externt. Vi tror att du är kreativ, analytisk samt att du har nyfikenheten för att skapa förståelse för kundens behov och beteenden genom hela livscykeln. Du kommer att lyckas i rollen om du är affärsintresserad, drivande, noggrann och har ett tydligt processtänk. Du är socialt begåvad och således en smidig teamplayer. Att du har goda kunskaper inom CRM och erfarenhet av kort samt en god förståelse för att driva kampanjarbete är en förutsättning för att bli framgångsrik i ditt arbete. Det är en klar fördel om du är analytiskt lagd samt att du är pedagogisk, detta för att på ett smidigt sätt kunna navigera mellan olika kontaktytor på banken.


Exempel på arbetsuppgifter

  • Arbeta i bankens CRM-system.
  • Utveckla och förbättra Santanders CRM strategi, kundlivscykelprogram och kampanjhantering för att optimera kundnyttan.
  • Ansvara för att driva kampanjarbete genom hela kundlivscykeln mot befintliga kunder men även prospects, för att driva lojalitet och öka kundvärdet.
  • Ha ett nära samarbete med andra avdelningar som Marknad, Operations, Legal, IT, produktägare för kort samt externa samarbetspartners inom Retail.
  • Sköta rapportering kring kampanjernas effektivitet.
  • Ansvara för att testa nya idéer, omvärldsbevaka och snappa upp nya trender på marknaden.
  • Samordna och hantera den kreativa processen kopplat till kampanjer riktade mot såväl nya som befintliga kunder.


Utbildning och erfarenhet

  • Minst tre års erfarenhet av att ha arbetat inom CRM som till exempel kampanjledare.
  • Gedigen erfarenhet från att ha arbetat med kort (betalkort, lojalitetsprogramskort eller dyl) från bank eller andra kortutgivande företag.
  • Erfarenhet av att jobba med eller i retailföretag.
  • Relevant akademisk utbildning inom marknad, ekonomi eller motsvarande från Berghs, Hyper Island, Medieinstitutet etc.
  • Obehindrad kommunikation på svenska och engelska i tal och skrift. Det är en klar fördel om du är en skicklig på kommunikation inom det svenska språket.
  • Excel, Power Point.
  • Det är meriterande med erfarenhet av Google Analytics och det är en klar fördel om du är analytiskt lagd och kan tillämpa datadrivet beslutsfattande.
  • Van kravställare mot externa och interna parter.


Om företaget

Santander Consumer Bank har idag 450 000 kunder i Sverige och erbjuder sparkonto, privatlån, fordonsfinansiering, betal- och kreditkort och delbetalning i butik. Santander Consumer Bank har kontor i nya fräscha lokaler i Solna Gate och har 370 medarbetare i Sverige. Banken är en filial till Santander Consumer Bank AS med huvudkontor i Norge. Ta chansen att söka denna spännande roll i en modern bankorganisation där du har stora utvecklingsmöjligheter!


Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM. Frågor kring tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Olivia Rehn Olofsson på or@kimm.se
Ansökningar tas inte emot via e-mail utan endast via kimm.se/ledigatjanster Urval görs löpande varför vi önskar din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt, dock senast 5 maj 2017. Varmt välkommen med din ansökan!

Skicka din ansökan till med rubrikraden Dagens Media Jobb.