ÅF söker en driven Content Manager med Webbansvar

Brinner du för webbutveckling och gillar att samarbeta för att hitta den bästa lösningen? Sveriges ledande teknikkonsultbolag fortsätter att växa och nu söker vi en Content Manager med Webbansvar till vår kommunikationsavdelning. 

ÅF är ett ingenjörs- och konsultföretag med uppdrag inom energi, industri och infrastruktur. Sedan 1895 har vi bidragit till våra kunders utveckling och framgång. Genom att kombinera olika teknikområden och kompetenser skapar vi lönsamma, innovativa och hållbara lösningar för en bättre framtid. Vår bas är i Europa men vår verksamhet och våra kunder finns i hela världen.


Din roll

ÅFs webbplats är vår huvudplattform för kommunikation med alltifrån partners till kunder och nya potentiella medarbetare. Som Content Manager har du en viktig roll i arbetet med att hålla hemsidan aktuell, intressant, väl målgruppsanpassad och säkerställa att den speglar vårt varumärke och våra kommunikationsmål. Du är vår expert på digitalt innehåll och för digitala kundbeteenden och kommer att jobba i en kombinerad roll som skribent och webbansvarig. I rollen ingår ett övergripande ansvar för webbens förvaltningsarbete och du är sammankallande för vår Förvaltningsorganisation med redaktörer från olika delar av organisationen. Dessutom ingår ansvar för vårt marknadsföringsverktyg E-marketeer och vår interna webbshop. På marknadsavdelningen har du engagerade och drivna kollegor som motiveras av ett gemensamt mål – att bygga ett starkt digitalt varumärke för ÅF.


Exempel på arbetsuppgifter:
 

  • Du kommer att arbeta både med innehåll och funktionell utveckling av ÅFs hemsida. Initiera förändringar och utveckling av webben kopplat till andra digitala kanaler.
  • Utveckla och förvalta marknadsföringssystemet, E-marketeer, inklusive support till kollegor som använder systemet.
  • Arbeta med och utveckla vår interna webbshop och vara en tydlig kravställare mot vår leverantör samt intern kontaktperson.
  • Kontinuerligt publicera artiklar på sociala medier.
  • Vara en del av kommunikationsteamet och aktivt hjälpa till vid behov t ex vid olika events.


Om dig 
                                         
För att lyckas i rollen tror vi att du är en driven person som gillar att ta mycket eget ansvar. Du planerar och genomför ditt eget arbete men kan samtidigt bygga nya relationer och samarbeta väl med andra. Du är initiativtagande/ vågar testa nytt och kommer gärna med nya idéer som förbättrar. Att du har ett brinnande intresse för att skriva, särskilt för digital kommunikation och att bygga varumärke med en stark webbplats, ser vi som en självklarhet.


Din bakgrund

  • Några års arbetserfarenhet av digitalt redaktörsarbete och webbanpassad innehållsproduktion.
  • Universitets- eller högskoleutbildning inom kommunikation eller journalistik.
  • En mycket god kommunikatör, muntligen som skriftligen både på svenska som engelska.
  • Arbetat med webbpublicering i CMS-system, gärna Episerver. Sharepoint är också meriterande.
  • Kunskap om SEO och analysverktyg som Google Analytics.
  • Erfarenhet av marketing automation, lead management och konverteringsoptimering.
  • Erfarenhet av att arbeta med att skapa dialog i sociala medier - främst Facebook och LinkedIn.
  • Har ett stort intresse för digital kommunikation och håller dig uppdaterad om de senaste och kommande trenderna. 


Intresserad?

Vi samarbetar med KIMM i denna rekrytering, för ytterligare frågor kontakta rekryteringskonsult Anna Bjerkelius på 08-555290 00 eller ab@kimm.se. Varmt välkommen med din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt då vi går igenom ansökningarna löpande – sista ansökningsdag är den 31 maj. Observera att vi tyvärr inte har möjlighet att ta emot ansökningar via mejl. 

Skicka din ansökan till med rubrikraden Dagens Media Jobb.