Vindkraftbolag väljer Volt

2012-02-01 15:00 Kristin Djerf  

Volt gick vinnande ur vindkraftbolaget O2:s reklambyråpitch.

Uppdraget blir att utforma en "långsiktig kommunikationsplattform", både för konsument- och företagsmarknaden.

O2 erbjuder konsumenter andelsägande i vindkraftverk och vänder sig även till företag som vill använda vindkraft som elförsörjning.

Ambitionen är att vara ledande på förnybar energi och att sprida ägandet av elproduktionen.

Utmaningen är att varumärket än så länge är relativt okänt för allmänheten.

Det vill man nu ändra på i samarbete med Volt.

- Byråns uppdrag blir att ta fram hur varumärkes- och kommunikationsfrågan ska angripas ur ett helhetsperspektiv och där blir hela vår verksamhet utgångspunkten, säger bolagets vd Johan Ihrfeldt i ett pressmeddelande.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt