Utdelning för Goss i Direct

2009-06-22 20:30 Madeleine Östlund  

Det blev två brons för Goss i Direct. Dessutom kvalade byrån in på topp 3 i Agency of the Year.

Goss fick dela tredjeplatsen i Agency of the Year med belgiska Happiness och tyska Lukas Lindemann Rosinski. Tvåa blev australiensiska Cummins Nitro och toppar listan gör spanska Shackleton.

– Det känns oerhört stort, vi pratar ju om världen här. Det är något som rankas högt, i alla fall i min bok, säger Gunnar Skarland, ad på Goss och medlem av Direct-juryn.

Goss vann brons för Göteborgs Räddningsmission, samt för cykelhandlaren Sportspec.

Kampanjen ”Best Job in the World” av Cummins Nitro tog hem Grand Prix. Byrån vann även Grand Prix i PR för samma kampanj.

– Den var ganska given som Grand Prix, det tyckte jag man kände redan när kampanjen drog igång. Jag kan tänka mig att den vinner även i fler kategorier.

Var det hög nivå på bidragen?

– När man vaskat ut shortlist så är det hög nivå, men innan dess så är det mycket som inte är bra. Jag hade trott att allt skulle vara bra, men sedan är det ju också mycket bra som inte får plats på shortlist.

Se hela vinnarlistan här till höger.

Relaterade dokument

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkla: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Sponsrat innehåll

ANNONS

Åsikter & debatt

v>