Uppåt för Content Innovation

2016-02-24 08:35 Madeleine Östlund  

Contentbyrån Content Innovation växer med 36 procent under bolagets tredje verksamhetsår.

Content Innovation ökar omsättningen med 36 procent till 15,5 miljoner kronor. Det visar bokslutet för bolagets brutna räkenskapsår som sträcker sig från oktober 2014 till och med september 2015.

Rörelseresultatet landar på 2 miljoner kronor, en ökning på 33 procent jämfört med föregående verksamhetsår.

Under året har byrån fått in kunder som Hyundai, Björn Borg och Tradera.

Medeltalet anställda har ökat från 10 till 10,5 tjänster.

Byrån räknar med ytterligare tillväxt i år:

”Prognosen för det brutna räkenskapsåret 2016 visar på fortsatt stark ökning i både omsättning och resultat. Framåt ligger fokus på tillväxt och en ännu tydligare profilering som en digital fullservicebyrån med content marketing som utgångspunkt. Content Innovation ska vara den mest affärsdrivna contentbyrån. Den som tar ansvar hela vägen från koncept till konvertering, lojalitet och merförsäljning”, skriver man i bokslutet.

Content Innovation startades i slutet av 2011 av de två Spoon-avhopparna Lars Frank och Per Boström.

Kort därpå anslöt även Andreas Leijon, tidigare affärsutvecklingschef och chefredaktör på IDG, för att bli vd och delägare på byrån.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkla: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Sponsrat innehåll

ANNONS

Åsikter & debatt

v>