Unicef och Forsman & Bodenfors bryter

2017-04-21 16:26 Mikaela Åkerman  

Forsman & Bodenfors och Unicef har samarbetat med varandra sedan 2006 – nu söker organisationen efter en ny byrå, rapporterar Resumé.

Enligt Andreas Eriksson, kommunikationschef på Unicef, är processen med att hitta en ny byrå i full gång.

–Vi har bokat in ett antal möten med byråer som vi tycker är intressanta och som förhoppningsvis har erbjudanden som skiljer sig lite från varandra. Vi tittar på några av de större byråerna i branschen men även några av de mindre, säger han till Dagens Media.

Vad söker ni efter?
– Vi letar efter en byrå som kan jobba med oss både med våra större kampanjer, men också med varumärkesstrategiska frågor. Där handlar det framförallt om att hitta en byrå som har en kreativ höjd och som kan utmana oss och tillföra en spets kring vår kommunikation och vårt varumärke.

Vill ni förändra ert varumärke på något sätt?
– Vi är en av de största aktörerna när det kommer till att agera i katastrofer. Vi tittar bland annat på hur vi kan stärka vår profil som katastrofaktör.

Varför väljer ni att byta byrå nu?
– Vi har jobbat tillsammans med Forsman & Bodenfors i tio års tid, vilket är ett ovanligt långt samarbete. Vi har varit otroligt nöjda med det arbete de har gjort och de har haft en central roll i att driva vårt varumärke. För oss känns det som att vi vill testa på lite nya vägar. Det här var ett gemensamt beslut. Med tanke på att det är tag kvar till vår nästa stora kampanj, som är vår julkampanj, passade det bra att påbörja den här processen nu, och så siktar vi på att vara klara till sommaren.

Mikaela Åkerman

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt