TGI Fridays till Patchwork

2016-01-05 08:38 Erik Wisterberg  

Patchwork tar över TGI Fridays efter Isobar – ska hajpa restaurangkedjan i sociala medier.

Restaurangkedjan TGI Fridays byter byrå. Det blir Patchwork, en nordisk byrå nischad mot sociala medier, som tar över kontot efter Isobar. Det uppger Patchwork i ett pressmeddelande.

– Med deras kreativa lösningar som knyter samman Fridays kärnvärden har vi hittat vår nya partner för sociala medier, säger TGI Fridays marknadschef Joel Bergman i pressmeddelandet.

Det strategiska ansvaret för TGI Fridays kommer att ligga på Patchwork i Norge. Men team på det svenska kontoret kommer att arbeta med att producera innehåll för den svenska marknaden.

– Vi är otroligt glada för att inleda detta samarbete. TGI Fridays är ett lekfullt brand, och passar utmärkt för produktion av spännande och bra innehåll på sociala medier. Visionen med vårt arbete för är att öka målgruppens engagemang för TGI Fridays genom olika sociala medier, säger Merethe Nyvold Johannessen, vd för Patchwork Norge i pressmeddelandet.

TGI Fridays har i nuläget sju restauranger i Norge och tre i Sverige.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt