Temaresor väljer Pool

2016-01-05 12:05 Ylva Larsson  

Pool blir Temaresors nya reklambyrå.

Researrangören Temaresor, som ingår i TUI-koncernen, har valt Pool som ny reklambyrå efter en pitch.

– Det är fantastiskt kul. Det är ett klassiskt resevarumärke, som jag minns från tonåren då jag sparade katalogerna, men som har mött hård konkurrens på senare tid. Det är fler som vill satsa i det segmentet så det är en kommunikativ utmaning att återta ledarskapet och komma ut med de fina värderingar och paketeringar Temaresor har, säger Arvid Axland, strateg på Pool, till Dagens Media.

TUI-koncernen valde nyligen Forsman & Bodnefors som ny byrå på nordisk nivå. Temaresor har tidigare jobbat med de byråer som varit knutna till TUI, men inte nu längre.

– Målgruppen är kunskapstörstande och guiderna som är med på turen är en väldigt viktig del av upplevelsen. Nu sätter vi en upplevelseplattform, hur Temaresor ska upplevas i alla möten och kanaler. Sen handlar det om att skapa kommunikation på det, säger Arvid Axland.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare:

Lin Kraft, General Manager TEMA

Kalle Lehman, Marknadansvarig, TEMA

Pom Anhborg – TUI Nordic Media Manager

Arbetsgrupp Pool:

Arvid Axland, strateg

Hanna Steiner, processledare

Therese Andersson, produktionsledare

PJ Lindqvist, Art Director

Jenny Åberg Hüttner, copywriter

Marcus Immonen-Hagley, planner

Emma Sandler, originalare

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkla: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Sponsrat innehåll

ANNONS

Åsikter & debatt

v>