Svenska vinnare i Excellence Awards

2016-12-09 11:20 Kristin Djerf  

Sju svenska byråer belönades i European Excellence Awards.

Den internationella pr-tävlingen European Ecxellence Awards avgjordes på torsdagskvällen vid en gala i Berlin.

Sju svenska byråer lämnade tävlingen som vinnare, däribland Ingo och Cohn & Wolfe, som nådde nya framgångar med succén "The Swedish Number" för Svenska Turistföreningen. Totalt blev det två vinster för kamoanjen, ett i kategorin Travel & Tourism och ett för bästa nordiska bidrag.

Andra vinnare var Wenderfalck, Jung Relations, Gullers Grupp, Punkt PR och Prime Weber Shandwick, som var inblandade i en internationell kampanj för Sonos.

Här är de prisade svenska kampanjerna:

Telecom

Samsung, Face Your Fear, Wenderfalck

Sports & Lifestyle

Björklöven, The True Colours, Punkt PR

Travel & Tourism

Svenska Turistföreningen, The Swedish Number, Cohn & Wolfe and Ingo Stockholm

Employer branding and Recruiting

Södertörn universitet, iTeach, Gullers Grupp

Microsite

Blocket, Blocket Mode, Jung Relations

Norden

Svenska Turistföreningen, The Swedish Number, Cohn & Wolfe and Ingo Stockholm

 

Kristin Djerf

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt