Spoon går in i marketing automation

2016-02-08 10:00 Ylva Larsson  
Spoons vd Anders Ribba

Spoon blir delägare i Infunnel och investerar i marketing automation.

Marketing automation, eller automatiserad marknadsföring, kan definieras som de tekniska plattformar ett företag använder för att omvandla informationen om sina kunder till marknadsföring som är anpassad efter mottagaren.

”Bränslet” i den automatiserade marknadsföringen är content marketing, menar contentbyrån Spoon, som nu inleder ett samarbete med konsultbolaget Infunnel, och går in som delägare i bolaget.

– Tillsammans kan vi nu erbjuda kreativa automatiserade lösningar som stärker vår ambition om att skapa och driva kommunikation på mottagarnas villkor. Vi har upplevt en kraftig tillväxt och efterfrågan under 2015 med flera starka case. Allt pekar på att åren framöver kommer fortsätta i samma riktning, säger Johan Sjöberg, business development & sales, på Infunnel, i ett pressmeddelande.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkla: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Sponsrat innehåll

ANNONS

Åsikter & debatt

v>