Seventy anställer kreativ chef – siktar på två nya marknader

2016-01-29 11:38 Erik Wisterberg  
Joakim Jerring blir kreativ chef på Seventy.

Varumärkesbyrån Seventy värvar Joakim Jerring. Nu planerar byrån att slå upp portarna på två nya marknader, kan Dagens Media berätta.

Rewirs kreative chef Joakim Jerring sade upp sig i december. Då hade han varit på Rewir i nära ett decennium – och lämnade byrån utan att ha klart med något nytt jobb.

– Efter en nästan tio år lång resa har jag valt att lämna Rewir. Jag behöver hämta ny inspiration, hitta energin i jobbet igen och testa nya sätt att arbeta. Jag är stolt över det som Rewir har åstadkommit under min tid där och de kunder som jag har arbetat med, sade han då till Dagens Media.

Nu står det klart att han blir kreativ chef (creative director) på Seventy, som själva beskriver sig som en varumärkesbyrå som står ”i mitten av den digitala transformation som just nu pågår”.

– Vi bygger ut och expanderar vår designavdelning, och detta är ett sätt för oss att kunna serva våra globala kunder. Joakim har en grym erfarenhet av att jobba med stora kunder som kommer att bli viktig för oss, säger Bernhard Lüthi, en av Seventys två byråchefer till Dagens Media.

Joakim kommer tillsammans med Fredrik Castberg leda Seventys designavdelning.

I dagsläget består Seventy av nära 50 medarbetare. 2014 omsatte moderbolaget Seventy Holding 26,4 miljoner kronor, och gjorde ett resultat på 6,4 miljoner kronor.

Byrån startades för tre år sedan och har sedan dess hunnit expandera till Asien, via ett kontor i Shanghai.

Planer finns nu på att slå upp portarna i ytterligare två länder.

– Just nu har vi diskussioner om att öppna på en tillväxtmarknad och en etablerad marknad, säger Bernhard Lüthi.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkla: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Sponsrat innehåll

ANNONS

Åsikter & debatt

v>