SBAB utser ny byrå

2016-03-11 15:31 Johanna Holmgren  
På bild fv: Jesper Eronn, Andrea Kellerman och Annika Elfving Hofmann, från Smicker.

Bolåneföretaget utser Smicker som sin nya byrå för relationsmarknadsföring.

SBAB vill ta en tydlig position inom boende och boendeekonomi vilket innebär att kommunikationen till de befintliga kunderna blir en viktig del av bevisföringen.

– Vi valde Smicker eftersom de har ett kreativt och nytänkande angreppsätt kring lojalitet, säger Magnus Klasson, chef kundutveckling på SBAB i ett pressmeddelande.

Tillsammans har de redan påbörjat ett arbete med en lojalitetsstrategi som sedan tar ut i kreativ kommunikation och upplevelser.

Tanken är att göra varumärket mer levande på ett smart och emotionellt sätt.


– SBAB är en superintressant kund för oss. De är inne i en varumärkesresa utifrån sin kundorienterade position. Det passar perfekt ihop med vårt relationstänkt med digitala och integrerade upplevelser, säger Pepe Larsson, vd på Smicker i ett pressmeddelande

För Smicker innebär det senaste tillskottet att nya rekryteringar blir aktuella.

– Det händer mycket spännande just nu. Det känns verkligen att kundrelationer och lojalitet är prioriterat hos många företag. För oss innebär det konkret att vi behöver rekrytera en till projektledare – en kreativ lojalitetsexpert som kan kundrelationer i digital miljö, säger Pepe Larsson i pressmeddelandet.

Johanna Holmgren

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkla: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Sponsrat innehåll

ANNONS

Åsikter & debatt

v>