Så går Heartbeats international

2016-01-29 10:29 Erik Wisterberg  
Foto: Wikimedia Commons/Moralist

Musikbyrån Hearbeats international ökar lönsamheten.

Varumärkesbyrån Heartbeats international hjälper sina kunder att ljudsätta sitt varumärke. Byrån jobbar bland annat med hamburgerkedjan Max – och har under den senaste tiden ökat lönsamheten.

Heartbeats international har precis inkommit med sitt bokslut för det brutna räkenskapsåret 2015/2015.

Intäkterna landade på 3,3 miljoner kronor, vilket är i linje med föregående år. Rörelseresultatet skrivs till 890 000 kronor, vilket är en klar förbättring. Det ger en rörelsemarginal på 27 procent en – siffra som få svenska byråer kommer i närheten av.

Hans Iwarsson tog för ett par år sedan över som vd efter grundaren Jakob Lusensky.

– Vi kommenterar inte bokslut i medierna, säger han till Dagens Media.

Heartbeats international kostar på sig en blygsam utdelning på 258 000 kronor till sina aktieägare. Byrån ägs av Plaza publishing group.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt