Reklambyrån Ruth startar ny byrå

2016-02-10 09:26 Anton Äng  
Anders Berggren, Annika Carstedt och Gabrielle Grette.

Med den nya byrån Baltasar kommer man utmana branschens syn på hur man skapar lojalitet och långsiktiga relationer och kallar sig själva för en engagemangsbyrå.

Ruth grundades 1999 och har genom åren samarbetat med välkända varumärken som Volkswagen, SF Bio och Lotto. Nu startas en ny byrå i samarbete med de erfarna CRM-strategerna Anders Berggren och Gabrielle Grette. De har tillsammans över 40 års erfarenhet, både från traditionella reklambyråer och RM-byråer.

Den nya byrån Baltasar kommer inte vara en renodlad RM-byrå, i stället kommer man utmana branschens syn på hur man skapar lojalitet och långsiktiga relationer och kallar sig för en engagemangsbyrå.

– Att förvalta och utveckla det engagemang kommunikationen åstadkommer är en självklarhet för oss på Ruth. För många av våra kunder har vi jobbat integrerat med lojalitet och kundrelationer i flera år. Baltasar är egentligen bara ett sätt att formalisera och förtydliga erbjudandet ytterligare, säger Annika Carstedt, VD på Ruth i ett pressmeddelande.

Baltasar har tack vare samarbetet med Ruth ett flertal kunder med sig från start, till exempel Bioklubben, Volkswagen Transportbilar, Skoda och Läkare Utan Gränser.

Anton Äng

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt