PHD etablerar nytt affärsområde

2016-12-21 08:38 Amanda Törner  
Ellen Borell och Marcus Jiderholt rekryteras till PHD.

Marcus Jiderholt från Bizkithavas blir ansvarig för nya affärsområdet Creative/Content hos PHD.

Som ett steg i PHDs fortsatta satsning på att kunna erbjuda sina kunder medielösningar "från ax till limpa", bygger man nu upp affärsområdet Creative/Content.

Ansvarig för avdelningen med titeln Creative Director blir Marcus Jiderholt, som senast kommer från Bizkithavas där han under flera år var ansvarig för uppbyggnaden av byråns Content-avdelning.

– Att få vara med och bygga upp PHDs affärsområde Creative/Content är ett oerhört spännande projekt. Dels på grund av den starka kompetensen inom företaget, men även som en alltmer central del i vårt erbjudande. Vår mission är att hjälpa kunderna att skapa innehåll som berör, skapar mervärde och fyller en naturlig del i det övergripande strategiarbetet som vi dagligen hjälper våra kunder med, säger Marcus Jiderholt i ett pressmeddelande.

Även Ellen Borell har anställts, som tar rollen som Content Manager. Hon har en tidigare bakgrund som journalist och konsultchef på Inhouse.  

– I den redan breda produktportfölj som vi på PHD kan erbjuda, känns det otroligt bra att kunna ta ett större grepp kring Creative/Content. I takt med förändringarna i medielandskapet och konsumtionen av media vill vi kunna hjälpa kunderna att ta ett större grepp kring hela kundresan. Utöver media och strategi även för själva innehållet, kommenterar Frida Lundh, vd PHD.

Amanda Törner

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt