P-agency får ny delägare – värvar från Metro

2016-03-30 10:04 Johanna Holmgren  
Daniel Eriksson, före detta försäljningschef på Metro och ny delägare och vd på byrån P-agency.

Metro modes före detta försäljningschef Daniel Eriksson blir delägare och vd på byrån P-agency. "Efter att jag hade sagt upp mig på Metro så började jag utvärdera vad jag är bra på", säger han till Dagens Media.

Daniel Eriksson lämnade Metro efter sex år på bolaget, utan att egentligen ha ett nytt jobb att gå till. Det berättade han för Dagens Media i slutet på februari.

– Efter att jag hade sagt upp mig på Metro så började jag utvärdera vad jag är bra på, och vad jag tycker är roligast att jobba med. Det visade sig vara kreativ försäljning, någonting vi gjorde när vi startade Metro mode, med bland annat bloggarna och sajten. Då förstod jag att det var åt det här hållet som jag ville gå, säger Daniel Eriksson.

P-agency ägs idag av Pierre Garami och Peter Hedström, där Daniel kliver in som tredje delägare.

 
– Det var faktiskt av en slump som jag träffade Pierre och Peter. Vi började diskuterade vad som låg för framtiden och lykades finna en match i vad vi tänkte och tyckte.  Efter bara några veckor hade vi setts vid flertal tillfällen och beslöt oss för att utveckla det här tillsammans, säger Daniel Eriksson.

Byrån har sitt säte i Stockholm och arbetar bland annat med celebrity endorsements. P-agency sammanför starka personligheter med starka varumärken. Ett exempel är Smarteyes med Malin Åkerman och Danny Saucedo.

– Det är svårt att hitta en sådan här tjänst, man får nästan skapa en själv med människor som känner samma sak. På P-agency tror jag att jag kan bidra med min erfarenhet av kreativ försäljning, samt mitt kontaktnät med byråerna.

I och med det nya samarbetet kommer P-agency fokusera på att låta fler ben växa inom bolaget. Så som försäljning, sponsorskap och event med tredje part.  

Johanna Holmgren

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt