Mindshare i nytt samarbete med Unicef Sverige

2016-12-22 09:22 Viktor Ek  
Installation på Drottninggatan. Foto: Tobbe Christell

Kontraktet innefattar strategi, planering och köp. Unicef:s aktuella julkampanj är det första gemensamma uppdraget.

– Vi är superglada för förtroendet från UNICEF. De har redan idag ett fint samarbete med vår systerbyrå Quisma som hanterar biddable media och är glada att vi på Mindshare kan jobba sömlöst med dem. Unicef:s affär blir mer digital och tillsammans med Quisma ska vi bland annat lägga stor vikt vid att mäta effekt över online och offline, säger Patrik Engström, projektledare på Mindshare.

I den första gemensamma kampanjen, som i sin helhet togs fram av Forsman & Bodenfors, återfanns bland annat en installation på Drottninggatan med ett katastrofpaket från UNICEF.

Unicef-teamet på Mindshare:

Patrik Engström – Projektledare

Jenny Vinterqvist – Creative Media Manager

Anna Törnqvist – AVM Strategist

Unicef-teamet på Quisma:

Kristofer Berglin – Social Account Manager

Elias Bjerkeryd – Programmatic Specialist

Maria Sundin – Paid Search Specialist

(Kreatör för OOH-installationen ovan: Tobbe Christell – Havelle Media)

Viktor Ek

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt