LRF Media skaffar digitalbyrå för hemligt uppdrag

2015-03-09 10:54 Jonas Löfvenberg  

Söderhavet blir LRF Medias nya digitalbyrå. Förlagschef Johan Taubert är hemlighetsfull angående byråns första stora uppgift.

Mediehuset LRF Media har inlett ett samarbete med digitalbyrån Söderhavet. Söderhavet har uppdrag för bland annat SF Bio, MTG och Resumé.

LRF Media har fram tills i dag inte haft någon digitalbyrå. Johan Taubert är förlagschef LRF Media.

– Tidigare har vi inte haft någon samlad insats för det digitala och vi är i stort behov av att ta en position på den digitala arenan. Söderhavet jobbar med vår nya stora satsning, mer kan jag inte berätta just nu, säger han till Dagens Media och fortsätter:

– Den närmaste tiden kommer LRF Media också se över förlagets digitala strategi i stort, i nuläget är det dock oklart om vi behöver extern hjälp med detta och i så fall av vilken byrå.

Varför väljer ni Söderhavet?

– Vi tog in pitchar från flera byråer, men Söderhavet hade tänkt längst och bäst. De andra byråerna var inte dåliga, men Söderhavet bländade.

Kan du säga något om ert hemliga projekt?

– Inte i nuläget, men kanske senare under våren.

Söderhavet har även tagit hjälp av innovationsbyrån Äventyret, teknikbyrån Fröjd och datajournalistbyrån J++ till sitt uppdrag för LRF Media.

Jonas Löfvenberg

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt