Länsstyrelsen i byråpitch

2016-03-02 13:05 Ylva Larsson  

Länsstyrelsen i Stockholm upphandlar ramavtal för kommunikationstjänster.

Så sent som i höstas inledde Länsstyrelsen i Stockholm en upphandling av strategiskt kommunikationsstöd för att utveckla och sprida sin kampanj om prostitution och människohandel.

Nu går myndigheten ut i en ny pitch, den här gången gällande ramavtal för kommunikationstjänster. Länsstyrelsen har för avsikt att teckna ramavtal med tre byråer och tanken är att myndigheten ska slippa göra stora upphandlingar varje gång de behöver hjälp med ett specifikt projekt eller en kampanj.

”Vid vissa tillfällen uppstår externa kommunikationsbehov inom Länsstyrelsen som enheten för kommunikation saknar resurser att hantera fullt ut. Det kan till exempel handla om specifika projekt och samarbeten som har behov av ett eget grafiskt uttryck och kanaler som Länsstyrelsen normalt inte arbetar med, eller har begränsad erfarenhet av”, står det i förfrågningsunderlaget.

Exempel på sådana projekt är Bazaren, Resekurage och Nationalstadsparken.

Exakt vad avtalet är värt är inte specificerat men tidigare år har Länsstyrelsen upphandlat kommunikationstjänster för cirka 500 000-1 000 000 kronor.

Sista dagen att lämna anbud är den 10 april.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkla: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Sponsrat innehåll

ANNONS

Åsikter & debatt

v>