Kappahl lämnar F&B

2012-02-14 09:17 Madeleine Östlund  

Kappahl säger upp avtalet med reklambyrån Forsman & Bodenfors.

Avtalet avslutas den sista maj, efter tre års samarbete.

Istället ska större delen av arbetet skötas internt, men Kappahl ska även framöver samarbeta med Forsman & Bodenfors produktionsbyrå Factory.

– Vi tittar med jämna mellanrum över våra avtal och vi tycker att det finns mycket kompetens här i huset och att vi klarar den här biten själva, säger Carina Ladow, marknadsdirektör på Kappahl, till dagensmedia.se.

Kappahl ska nu ser över sin organisation, och kommer också att anställa kreatörer. Men kedjan kan också komma att samarbeta med mindre byråer framöver.

– Vi vill synas mer och vi vill göra lite enklare produktioner, men de ska blir fler och snabbare.

Om det innebär att medieköpen ökar kan inte Carina Ladow svara på. Förra året lade kedjan 90 miljoner kronor brutto i medier, enligt Sifo reklammätningar.

Sannolikt blir det dock förändringar i mediemixen, men exakt hur är ännu inte klart.

Kappahl har den senaste tiden jobbat på att ta fram ett nytt kommunikationskoncept. Men något konkret blir inte synligt förrän till hösten.

– Det handlar om hur vi ska lyfta fram vårt erbjudande till kunderna.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkla: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Sponsrat innehåll

ANNONS

Åsikter & debatt

v>