Ingos segertåg

2016-12-28 14:00  
Ingo och Svenska Turistföreningen jublar över prisregnet under Cannes Lions. I helgen fick de anledningen att fira igen när Ingo utsågs till Europas bästa byrå. Foto: Janne Naess

ÅRET SOM GICK. The Swedish Number gjorde 2016 till ett succéår för Ingo.

Få har missat att Sverige fick ett eget telefonnummer under 2016. För byrån som låg bakom den bejublade kampanjen ville framgångarna aldrig ta slut.

Ingos succéår började med byråns första guldägg någonsin i april, toppades med ett Grand Prix, ett Titan och 18 lejon i Cannes Lions och avslutades med fyra Grand Prix i Eurobest.

Flest priser vann STF-kampanjen The Swedish Number, som Ingo gjorde tillsammans med pr-byrån Cohn & Wolfe, men även Lidls alternativa Nobel-bankett Le Bon har hyllats och prisats under året.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt