H&M ut i mediebyråpitch

2016-02-16 10:29 Madeleine Östlund  
H&M:s julkampanj 2015 med artisten Katy Perry i huvudrollen.

UPPDATERAD. H&M har inlett en mediebyråpitch, enligt Dagens Medias källor. Det innebär att IUM kan tappa uppdraget.

Klädjätten H&M går ut i en mediebyråpitch på den svenska marknaden, erfar Dagens Media.

H&M jobbar idag med IUM, som därmed alltså riskerar att tappa uppdraget.

H&M:s marknadschef i Sverige, Gabriella Mangell, bekräftar att klädjätten gått ut i pitch:

"Vi är jättenöjda med samarbetet med IUM som vi har haft sedan 2005. Pitchen är en del av en rutin som vi genomför med jämna mellanrum. Då pitcharbetet precis är påbörjat så kan vi inte gå in mer i detalj kring processen. Vi ser fram emot att kunna återkomma med mer information längre fram", skriver hon i ett mejl till Dagens Media.

Urban Hilding, vd på IUM, hänvisar till ett konfidentialitetsavtal och vill därför inte ge någon kommentar.

Senast H&M såg över sitt mediebyråsamarbete var hösten 2011. Då fick IUM förnyat förtroende.

Förra året köpte H&M medieutrymme för 230 miljoner kronor brutto, enligt Sifo reklammätningar.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkla: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Sponsrat innehåll

ANNONS

Åsikter & debatt

v>