Gröna Lund och Kolmården till Bizkit Havas

2016-01-21 10:07 Erik Wisterberg  
Bild ur Gröna Lunds reklamfilm.

Kolmården och Gröna Lund lägger sina medieköp hos Bizkit Havas – Vizeum tappar uppdrag.

Kolmården jobbade fram till säsongen 2015 med reklambyrån Søder. När Kolmården valde att byta byrå till Jung von Matt minskade både omsättning och resultat markant för Søder – vilket säger en del om storleken på kontot.

Gröna Lund har i många år samarbetat med reklambyrån Pool, som tagit fram många prisbelönta kampanjer för nöjesparken.

På mediebyråsidan har ägaren Parks and resorts jobbat med Vizeum. För Gröna Lunds del handlar det om ett samarbete med Vizeum som inleddes redan 2004.

Men i slutet på förra året valde Kolmården och Gröna Lund att inleda en mediebyråpitch. Nu kan Dagens Media berätta att Bizkit Havas kammar hem de båda uppdragen.

– Det ska bli skitkul att börja jobba ihop med dem. Det är två stora varumärken som slåss på en marknad som växer. De kommer att ligga på hög prioritet i vår verksamhet, säger Johan Eidmann, vd för Bizkit Havas till Dagens Media.

Bizkit Havas ska ansvara för medieköp och byrån kommer även att vara involverade i strategiarbetet som ska resultera i fler besökare till nöjesparkerna.

På byrån blir Therese Andersson ansvarig projektledare.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkla: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Sponsrat innehåll

ANNONS

Åsikter & debatt

v>