Garbergs ska vidareutveckla konceptet "Stockholm – The Capital of Scandinavia"

2017-03-06 11:15 Amanda Törner  
Foto: Henrik Trygg

Stockholm Business Region har valt Garbergs som ny reklambyrå.

I september 2016 gick Stockholm Business Region ut i en upphandling för kommunikations- och reklamtjänster.

Efter en gedigen upphandlingsprocess har valet fallit på Garbergs som ny reklambyrå, som därmed ska hjälpa Stockholm Business Region att vidareutveckla positioneringen av "Stockholm – The Capital of Scandinavia" i världen.

– I en värld som just nu på olika håll väljer att exkludera eller inkludera är vi stolta att få bidra till att berätta för världen att Stockholm är det senare. En plats för samarbete, tolerans, acceptans och möjligheter både för företag och individer. Vi bor här, vi verkar här och det ska det bli kul att tillsammans med Stockholm Business Region få kavla upp ärmarna och visa världen vad de eventuellt har missat, säger Joakim Landin, vd på Garbergs, i ett pressmeddelande.

– Arbetet med "Stockholm – the Capital of Scandinavia" har haft en stor bidragande effekt i den attraktionskraft som Stockholm har idag. Vi ser fram emot att tillsammans med Garbergs ta nästa steg på resan, säger Olle Zetterberg, vd på Stockholm Business Region.

Stockholm Business Region har till uppgift att utveckla och marknadsföra Stockholm som etablerings- och besöksort. Målet är att göra Stockholm till Europas ledande hållbara tillväxtregion, vilket ska uppnås genom marknads- och pr-aktiviteter på utvalda marknader i Europa, USA och Asien.

Amanda Törner

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt