Före detta Trackster-vd startar ny byrå

2016-02-18 16:17 Anton Äng  
Bon Relations heter den nya byrån som ska jobba främst med kundrelationer. FOTO: Liza Simonsson.

Nu startar Cia Jonsson RM-byrån Bon Relations tillsammans med Frida Hemstad Ericsson och Lotta Karis. De delar kontor med SWE Reklambyrå, och runt sig har de samlat ett gäng specialister i sitt nätverk för att möta kundernas agendor.

Ett av Bon Relations första stora uppdrag är att utveckla Akademibokhandelns nya medlemsklubb. Här ska de jobba med kundupplevelsen hela vägen från direkta kanaler till butiken. Bland andra kunder hittar vi Oskar Kihlborgs äventyrssatsning för ungdomar; Äventyrsakademin.

De har även två för närvarande hemliga upphandlingar på gång.

Cia Jonsson som tidigare varit vd på Trackster och nu senast på Narrow har kunder som SPP, Preem, Svenska Spel, Unicef och SOS Barnbyar på meritlistan berättar om Bon Relations.

– Det började i en spaning om hur kunderna vill jobba. Jag kände att det fanns ett behov av skräddarsydda kompetenser. Idag har RM och CM utvecklats och vi har många fler plattformar att jobba på. Vi kommer att jobba mycket med kundupplevelser ibland ända ut i butik, berättar hon för Dagens Media och fortsätter:

– Konsumenter idag kräver att både bli relevant bemötta på ett individuellt plan och förstådda utifrån samhörigheten i en grupp. Relevant och rätt content har ju alltid varit i fokus för oss som arbetat länge med individen som utgångspunkt.

Anton Äng

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt