Findus bryter med King efter oenighet

2013-02-21 11:29 Helen Preutz  

Efter knappt två år går reklambyrån King och Findus skilda vägar. " Vi försökte in i det sista att hitta lösningar och föra en diskussion", säger Kings vd Sunit Mehrotra till dagensmedia.se

Samtidigt som Findus genomgår en svår fötroendekris efter hästköttsskandalen står det nu klart att samarbetet med reklambyrån King har havererat. Det skriver Resume.se idag.

Enligt Kings vd Sunit Mehrotra har uppbrottet föregåtts av en längre tids oenighet kring matjättens kommunikation.

– Vi hade olika uppfattning om vad man borde göra för att få varumärket att fungera, säger Sunit Mehrotra till dagensmedia.se, och tillägger:

– Vi är inte rätt byrå för dem helt enkelt.

Hur tycker du att Frysmannen-kampanjen fungerade?

– Den har gått för kort tid för att det ska gå att utvärdera.

Dessutom står Findus utan marknadschef efter att Ulrika Wallberg gått vidare till ett nytt uppdrag.

Dagensmedia.se söker Findus och Ulrika Wallberg.

Relaterade artiklar

Helen Preutz

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkla: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Sponsrat innehåll

ANNONS

Åsikter & debatt

v>