Cohn & Wolfe vinnare i Stora pr-priset

2017-02-17 09:45 Hanna Frick  

Pr-byrån Cohn & Wolf kammade hem förstapriset i arbetet med "The Swedish Number" under prisutdelningen av Stora pr-priset i går.

I går utsågs vinnarna i Stora pr-priset 2017. Cohn & Wolfe Stockholm tilldelades första pris för sitt arbete med Svenska Turistföreningen och "The Swedish Number".

Motiveringen löd:

”Det vinnande bidraget är essensen av modern, smart och nytänkande pr. Den strategiska målsättningen att stärka nationens varumärke bars fram av en kreativ idé och tiotusentals röster och medier. Den engagerade gräsrötter, kändisar och toppolitiker och satte Sverige på kartan för miljontals resande människor i världen. Minnet av den 79 dagar långa pr-kampanjen The Swedish Number kommer att leva kvar som en av tidernas mest effektiva.”

Ehrenberg Kommunikation plockade hem silver för kampanjarbetet med att öka kännedomen om Färöarna.

Platsen fanns inte ens med på Google Street View. För att sätta press på tech-bolaget och öka kännedomen monterades 360-kameror på ön. Kampanjen under hashtaggen #wewantgooglestreetview gjorde att Google togs sig till ön för att filma gatuvyer även från Färöarna.

Narva plockade brons för Barncancerfonden och Tobiasregistret med kampanjen "Topsa för livet". Kampanjen startades under Almedalsveckan med budskapet att en enkel topsning på insidan av kinden kan rädda liv. Kampanjen har bidragit till 3 750 nya potentiella blodstamcellsgivare.

Vinnarna togs fram av en jury bestående av sex företrädare från pr-industrin, näringslivet och akademin. Det Stora pr-priset arrangeras av Svenska pr-företagen.

Hanna Frick

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt