Carlos Rojas startar byrå – slår mot Ronge

2010-06-11 13:23 Erik Wisterberg  

Carlos Rojas ska till skillnad från ”Ronge och Springtime” inte ta 15 000 kronor för att skicka ett pressmeddelande. ”Jag skriver inte pressmeddelanden”, kontrar Paul Ronge.

Medieentreprenören Carlos Rojas spänner nu ytterligare en sträng på sin lyra. Pr-byrån Incognito ska hjälpa ideella organisationer med liten budget att få uppmärksamhet i medierna.

– Det finns så mycket bra verksamheter som borde kunna nå ut med vad de gör, men som inte lyckas på grund av att de kanske inte har rätt kontakter eller rätt verktyg, säger han.

I presentationen på Incognitos sajt skriver Carlos Rojas att byrån ska vara ”sjukt effektiva” i pr-arbetet. Därför ska Incognito kunna jobba till en fast kostad av 5 000 kronor per projekt.

”Andra pr-byråer (tex Ronge eller Springtime) tar upp till 15 000 kronor för att skicka ett pressmeddelande. Vi gör definitivt mer än så”, står det vidare.

Paul Ronge, som driver Ronge Media, känner sig inte särskilt träffad av kritiken.

– Jag skriver inga pressreleaser. Om jag skulle göra det skulle jag ta betydligt mer än 15 000 kronor, säger han.

Paul Ronge vill även ge Carlos Rojas ett råd ”i all vänlighet”.

– Det brukar gå bättre om man får kredd på egna meriter istället för att försöka rida alltför mycket på andra. Men det är bara ett ödmjukt råd från en person med tolv år i branschen.

Carlos Rojas säger att han förstår att andra byråer måste ta mer betalt.

– De måste ju tjäna pengar. För mig är detta inte nåt jag vill tjäna pengar på. Jag riktar Incognito till den typen av organisationer som inte har så stor budget. Det är ingen stor grej, säger han.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkla: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Sponsrat innehåll

ANNONS

Åsikter & debatt

v>