Carat vinner Arla – igen

2015-10-15 09:39 Ylva Larsson  

UPPDATERAD. Carat går vinnande ur Arlas mediebyråpitch.

I april kunde Dagens Media berätta att Arla – en av Sveriges största annonsörer – inlett en europeisk mediebyråöversyn som leds från huvudkontoret i Århus i Danmark.

Nu står det klart att Carat, som jobbat med Arla i snart 12 år, får behålla uppdraget.

– Vi är jätteglada över att de har valt oss igen som partner. Vi har arbetat ut en strategi för tillväxt för dem och visat att vi är väl rustade för att driva deras affärsrelaterade mål i den här digitala världen där innovation är så viktigt. Arla är en fantastisk kund att jobba med, det kommer verkligen från hjärtat, säger Nike Carlstoft, vd på Carat, till Dagens Media.

Det här betyder att Carat fortsätter som Arlas mediebyrå i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Spanien, Nederländerna, Ryssland och Polen. Dessutom tar Carat över uppdraget från OMD i Tyskland. I Grekland behåller dock Group M uppdraget.

– Alla byråer har levererat extremt bra under den här pitchen och vi har stor tilltro till att vi med den här byråuppsättningen är väldigt väl utrustade för att stärka Arla Foods marknadsföringseffektivitet och därmed leverera högsta möjliga mjölkpris till våra ägare, bönderna, säger Jan Worre Pedersen, global chef över Media & Agency Management på Arla i ett uttalande.

Senast Arla genomförde en mediebyråupphandling var 2010. Även då fick Carat förnyat förtroende efter en pitch mot Mediacom och MEC.

LÄS OCKSÅ: 

Arla ut i mediebyråpitch

Förlust för Carat 2014: "I år vänder det" 

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt