Blir GM:s globala mediebyrå

2012-01-25 10:45 Dante Thomsen  

Aegis-byrån Carat har vunnit uppdraget som General Motors globala mediebyrå. Ett jätteuppdrag som rör alla marknader utom Indien, Kina och Brasilien.

Det är efter en stor upphandling som General Motors nu har gett Carat uppdraget att sköta det mesta av biltillverkarens globala planering och inköp av media.

Uppdraget innebär att Carat omedelbart tar över ansvaret för medieköp i alla regioner utom Indien, Kina och Brasilien. Ett uppdrag värt 3 miljarder dollar.

I Sverige har dock Carat arbetat med GM:s varumärken sedan 2007. Fram till Saabs konkurs var Carat biltillverkarens mediebyrå. Carat har dessutom även Opel som kund sedan tidigare.

– Vi är jätteglada och stolta över att ha fått förlängt förtroende, säger Carats svenska vd Amanda Koutra.

I och med upphandlingen tappar mediebyrån Vizeum kunden Chevrolet Sverige, som också ägs av GM.

Dante Thomsen

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt