Avenyn väljer Cordovan

2013-02-27 11:03 Sebastian Parkkila  

Cordovan har valts ut av Avenyföreningen för att positionera ”hjärtat av Göteborg”.

Kommunikationsbyrån Cordovan Communication har valts ut till att marknadsföra upprustningen av Avenyn. Det omfattande arbetet kommer att börjas i augusti och planeras vara klart tills Avenyn firar 400 år 2021.

– Det känns ju roligt och spännande. Vi ska lyfta gatan, som är hjärtat av Göteborg, säger Stefan Kavsjö, affärsutvecklare på Cordovan till dagensmedia.se.

Han berättar vidare att de kommer marknadsföra gatan genom exempelvis aktiviteter.

– Vi ska lyfta fram det unika med Avenyn som är Sveriges enda paradgata, och positionera den rollen i samband med krafttaget från Göteborgs stad.

Tidigare har Cordovan varit med och arbetat med kommunikation kring Göteborgs nya stadsdel Kvillebäcken. Den nya utmaningen menar Stefan Kavsjö är att hjälpa Avenyn att hävda sig i konkurrens med andra stadsdelar i Göteborg.

Sebastian Parkkila

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Våra regler är enkla: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal. Du kan skriva max tre kommentarer per artikel.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt