"Att Blondinbella fälldes för smygreklam"

2016-12-31 10:00 Viktor Ek  
Foto: Janne Naess

JULENKÄT. Daniel Collin, vd på MEC, menar att fällningen visar att influencers som kanal tas på allvar.

Vilken var den största branschhändelsen 2016?

– Att Blondinbella fälldes för smygreklam. För att det visar att influencers som "kanal" ska tas på samma allvar som alla andra "kanaler". Det tror jag är bra för alla parter.

Vad är ditt nyårslöfte?

– Minska antal möten med 25 procent.

Sia om din bransch: Vad händer 2017?

– Vi pratar mindre om data och teknik, mer om vad den betyder och kan göra för marknadsföringen. Vi kommer att hänvisa viss typ av utveckling som effekter av Brexit och Trump. Någon byrå kommer att göra ett nummer av att de tackar nej till en pitch på grund av upphandlingskrav som är omöjliga att leverera på.

Viktor Ek

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt