Arlanda söker reklambyrå

2016-02-16 11:29 Ylva Larsson  

Swedavia, som äger tio flygplatser i Sverige, upphandlar reklambyrå.

Upphandlingen gäller Swedavias samtliga affärsområden och alla tio flygplatser med inriktning på retail, mat & dryck, B2B, parkering och övrig reklamproduktion inom B2C.

Bakgrunden till upphandlingen är att Swedavia ser ”stora behov av ökad försäljning och kännedom inom Swedavias kommersiella sida”, enligt anbudsförfrågan.

Det innebär att Åkestam Holst kan tappa uppdraget.

Den byrå som vinner uppdraget kan räkna med en uppskattad årsvolym på 4 miljoner kronor.

Swedavia har för avsikt att teckna avtal med en reklambyrå på ett år med möjlighet till förlängning ytterligare ett år vid totalt fyra tillfällen.

Sista dagen att lämna in anbud är den 13 mars.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkla: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Sponsrat innehåll

ANNONS

Åsikter & debatt

v>