Hon tar över på Se & Hör

Redaktionschefen Carina Löfkvist blir ny chefredaktör på Se & Hör och TV-guiden.

Hon tar över på Se & Hör

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

Carina Löfkvist blir ny chefredaktör på Se & Hör efter Tua Lundström som avled i september efter en längre tids sjukdom.

– Jag ser fram emot att leda Se & Hör in i framtiden, men det är naturligtvis väldigt tråkigt att ta över under de här omständigheterna, säger Carina Löfkvist.

Carina Löfkvist har varit tillförordnad chefredaktör och ansvarig utgivare för Se & Hör under Tua Lundströms sjukfrånvaro, och var den som var tänkt att ta över tidningen i framtiden.

– Rent praktiskt innebär det inte några större förändringar att jag blir chefredaktör.

Carina Löfkvist har varit redaktionschef på Se & Hör sedan 2003. Innan dess var hon chefredaktör för Ica-förlagets tidning Hemma Bäst.

– Och innan dess jobbade jag också på Se & Hör. Jag har en lång och varm relation till tidningen. Jag älskar den. 

Kristin Djerf Av: Kristin Djerf
Mejla reportern

08-545 222 17

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

5 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
5
Nu visas kommentar 1-5

Nyheter

Här är alla vinnare i Kristallen

Här är alla vinnare i Kristallen

Många beprövade format. När Kristallen firade tio år prisades TV4:s "Solsidan" som årets humorprogram – för tredje gången.

Prat PR tillsätter byråchef

Börjar nästa vecka. Pontus Nyström blir byråchef på Prat PR.

Eric Schüldt till Expressen

Eric Schüldt till Expressen

"Unikt tilltal och många fans". Mannen bakom flera hyllade radioproduktioner rekryteras av Expressens kulturredaktion. 2

Fotboll och nazister lyfte sajten

Fotboll och nazister lyfte sajten

"Högt nyhetstryck". Sydsvenskans mobilsajt gjorde all time high örra veckan, enligt Kia-index.

EGMONT KÖPER FORMA
Aller och Bonnier om affären

Aller och Bonnier om affären

Bodil Ericsson Torp: "Är inte oroad". I dag stod det klart att Egmont köper Forma Publishing Group. Väntat enligt konkurrenterna.

Mathias Kallio får ny roll på Talentum Sverige

Mathias Kallio får ny roll på Talentum Sverige

"En utmaning för samtliga mediehus". Blir ansvarig för att hitta nya intäkter för mediehuset.

Annons
Från TV4 till Aftonbladet

Från TV4 till Aftonbladet

Slutar efter 15 år på kanalen. Helena Forsman lämnar TV4 och blir ny planerings- och inköpschef på Aftonbladet TV.

Expressen tillsätter nya chefer

Totalt fem tjänster. Karin Skogh, Fredrik Sjöshult och Christofer Brask får nya chefstjänster på Expressen. 3

Ökar – med 200 procent

Ökar – med 200 procent

"Den höga tillväxttakten har fortsatt under 2014". Widespace växer så det knakar.

Hävdar att hon får stöd i sociala medier – sågas på Twitter

Hävdar att hon får stöd i sociala medier – sågas på Twitter

"Lyckats totalt med att skapa skarpa negativa röster". Över 80 procent av inläggen kritiska. 36

Reinfeldts ute-spurt

Reinfeldts ute-spurt

"Vi lovar inte allt till alla men vi håller vad vi lovar". Sista två veckorna innan valet kommer statsministern fronta ny stor nationell utomhuskampanj för M. 3

Kommunals nya reklamfilm ska få svenskarna att byta regering

Kommunals nya reklamfilm ska få svenskarna att byta regering

"Vill få folket att välja välfärden". Kommunal går ut i sin största kampanj någonsin. Målet – att få svenska folket att rösta bort Alliansen. 8

De har kallat varandra "Grinolle" och "En kortväxt Napoleon"

De har kallat varandra "Grinolle" och "En kortväxt Napoleon"

Dagens Media tussar ihop trätobröderna. De har hånat varandra offentligt och utkämpat sina strider inför öppen ridå under decennier. Hösten 2014 är Manfred Aronsson och Jan Scherman överens om en sak – vad som saknas i den svenska tv-branschen.

Näääk leder TV4:s nya musikprogram

Näääk leder TV4:s nya musikprogram

"Viktigt att visa en ljusare sida av hiphop". Hiphop-artisten Matar ”Näääk” Samba är programledare för TV4:s nya musikprogram "Lyckliga gatan". 2

Drufva till Postkodlotteriet

Drufva till Postkodlotteriet

"Jag är mycket stolt". Lämnar Rättviseförmedlingen efter bara ett år. 4

SF Bio får ny kommunikationschef

Kommer närmast från SBAB. Jonas Burvall blir ny kommunikationschef för Nordic Cinema Group, där SF Bio ingår. 1

Egmont köper Forma

Egmont köper Forma

"Stärka vårt familje- och kvinnosegment". Ica-guppen har nu hittat en köpare av Forma Publishing Group – mediekoncernen Egmont. 6

Appelberg tappade 2 miljoner

Appelberg tappade 2 miljoner

”Efterfrågan var, med hänsyn till konjunkturläget, god". UPPDATERAD. Stampens content marketing-byrå har sammanfattat fjolåret. 2

MTGx får ny programchef

MTGx får ny programchef

"Vi har nu ett dreamteam". TV3-chefen Fredrik Ljungberg blir programchef på Viaplay. 4

Frantzén Mariestads nya livsnjutare

Frantzén Mariestads nya livsnjutare

Startar tv-serie om smaker. Stjärnkocken Björn Frantzén är ölmärket Mariestads nya reklamprofil.

Helin: ”Vi failade i surfplattan”

Helin: ”Vi failade i surfplattan”

Kallar användaruppevelsen för skräpig. I höst lanserar Aftonbladet en ny sajt anpassad för surfplattor. Tidningens publisher Jan Helin riktade samtidigt kritik mot tidningens tidigare satsningar. 2

Scherman: "Jag är inte dum i huvudet"

Scherman: "Jag är inte dum i huvudet"

Berättade om den nya tv-kanalen. Jan Scherman, som nyligen tillträdde som affärsområdeschef för Aftonbladet TV, kommenterade tidningens tv-strategi.

Aftonbladet lanserar sajt för e-sport

Aftonbladet lanserar sajt för e-sport

Utökar bevakningen. Aftonbladet storsatsar på e-sport med en ny sajt som lanseras i samarbete med bland annat världsmästarna i svenska Ninjas in Pyjamas.

Magnus Wistam till nytt Shine-bolag

Magnus Wistam till nytt Shine-bolag

Producerar åt Aftonbladet och Miljöpartiet. Tv-jätten startar content-bolag.

SD anmäler SVT:s Rapport

"Uppenbart partiska". Sverigedemokraterna anmäler SVT till Myndigheten för radio och tv efter gårdagens "Rapport". 12

Lajkat.se över miljonen

Lajkat.se över miljonen

Inga siffror från Expressen i nuläget. En vecka efter lanseringen når Schibsteds nya viralsajt över en miljon besökare. Planen är att tjäna pengar på sponsrade nyheter.

Kanal 5:s premiär krossades

Kanal 5:s premiär krossades

Förintades av TV4:s "Idol". Så många såg de nya programmen "Råttjägarna" och "Bastuklubben". 7

Marknaden fortsätter uppåt

Marknaden fortsätter uppåt

Räknar med fortsatt tillväxt. Växte med 1,9 procent under andra kvartalet.

Ny vd på Citypaketet

Ny vd på Citypaketet

"En tillgång". Staffan Lönner är ny vd för Citypaketet Sweden AB. Han kommer närmast från Promedia. 6

Visit Sweden och Volvo i gemensam kampanj

Visit Sweden och Volvo i gemensam kampanj

Ska nå fyra miljoner amerikaner. Visit Sweden och Volvo vill stärka bilden av Sverige i USA.

L’Oréal väljer Ottoboni som digitalbyrå i Norden

L’Oréal väljer Ottoboni som digitalbyrå i Norden

"En glasklar strategi". Ottoboni är L’Oréal Paris nya digitalbyrå i Norden. 1

Vem har snott Fredrik Virtanens skåp?

Vem har snott Fredrik Virtanens skåp?

Mysterium på Aftonbladet. En konspiration eller helt enkelt en fräck stöld? Vad har egentligen hänt med Fredrik Virtanens skåp? 11

Annons
Annons
Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se