Tipsa en vän om en artikel

Hon tar över på Se & Hör

Redaktionschefen Carina Löfkvist blir ny chefredaktör på Se & Hör och TV-guiden.

Hon tar över på Se & Hör
Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

Carina Löfkvist blir ny chefredaktör på Se & Hör efter Tua Lundström som avled i september efter en längre tids sjukdom.

– Jag ser fram emot att leda Se & Hör in i framtiden, men det är naturligtvis väldigt tråkigt att ta över under de här omständigheterna, säger Carina Löfkvist.

Carina Löfkvist har varit tillförordnad chefredaktör och ansvarig utgivare för Se & Hör under Tua Lundströms sjukfrånvaro, och var den som var tänkt att ta över tidningen i framtiden.

– Rent praktiskt innebär det inte några större förändringar att jag blir chefredaktör.

Carina Löfkvist har varit redaktionschef på Se & Hör sedan 2003. Innan dess var hon chefredaktör för Ica-förlagets tidning Hemma Bäst.

– Och innan dess jobbade jag också på Se & Hör. Jag har en lång och varm relation till tidningen. Jag älskar den. 

Kristin Djerf Av: Kristin Djerf
Mejla reportern

08-545 222 17

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

5 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
5
Nu visas kommentar 1-5
Nyheter
OLW får inte rätt till Fredagsmys

OLW får inte rätt till Fredagsmys

Måste betala rättegångskostnader. OLW får inte ensamrätt till begreppet "fredagsmys". 1

Fem nya format från Nordisk Film TV

Fem nya format från Nordisk Film TV

Ska vända bolaget. Nordisk Film TV har under våren vunnit fem nya uppdrag. De första två produktionerna har premiär till hösten.

Skägget väcker uppmärksamhet

Skägget väcker uppmärksamhet

ALMEDALEN 2015. Folkpartiet lyckades få relativt mycket uppmärksamhet i sociala medier trots att det var Almedalsveckans sista dag. 2

SVT kniper ishockey-VM

SVT kniper ishockey-VM

Rättigheter för sex år. Ishockey-VM ska återigen sändas i SVT. 13

Uppåt för Dagens Samhälle

Uppåt för Dagens Samhälle

"Exceptionell utveckling". Dagens Samhälle ökar annonsintäkterna. 3

Prosiebens huvudkontor i München.

Foto: Holger Rauner/Prosieben Sat1 Media AG

Tysk jätteaffär på gång

Mångmiljardbolag. De tyska mediebolagen Prosieben Sat1 och Axel Springer diskuterar en sammanslagning, skriver Wall Street Journal.

Annons
Adapt ADX går in i Pubmatic

Adapt ADX går in i Pubmatic

Erbjuder premiumpaket. Annonsbörsen Adapt ADX ansluter sig till Pubmatic – en plattform för programmatisk marknadsföring.

Vitamin Well sponsrar Midnattsloppet

Vitamin Well sponsrar Midnattsloppet

"Vi stödjer en aktiv livsstil". Vitamin Well går för tredje gången in som sponsor till Midnattsloppet.

Ny titel från Aller Media

Ny titel från Aller Media

Gav tidigare ut Baka. Aller Media registrerar en ny titel inom baksegmentet.

Triumf lämnar Perfect Day

Foto: Janne Næss

Triumf lämnar Perfect Day

Drog igång i januari. Kristoffer Triumf lämnar samarbetet med Hanna Widells och Amanda Schulmans Perfect Day. 2

ATG: ”Vill ge mer till sporten”

ATG: ”Vill ge mer till sporten”

Produceras av Scandinavian Studios. ATG ligger bakom ”Stjärnkusken” i TV4. Målet är att bredda intresset för travsport. 4

Lågt engagemang för V

Lågt engagemang för V

ALMEDALEN 2015. Vänsterpartiet fick minst exponering av alla partier i sociala medier. 3

”Känns jättespännande”

”Känns jättespännande”

Ska skapa nya vertikaler. Leif Eliasson tar över Metro när bolaget genomgår en digital transformation.

Han tar över Metro

"Är ödmjuk inför uppgiften". Nu är det klart vem som blir ny vd på Metro. 5

Viaplay kör kampanj med SAS

Viaplay kör kampanj med SAS

Under sommarresandet. Viaplay drar igång en nordisk kampanj med hjälp av SAS. 1

"Almedalen – ett demokratiskt jippo för vilka?"

Foto: PJ Lindqvist

"Almedalen – ett demokratiskt jippo för vilka?"

KRÖNIKA. Borde vi kanske inte tänka större? Det skriver reklambyrån Pools Arvid Axland i en reflektion över Almedalsveckan. 11

Så gick snacket om M

Så gick snacket om M

ALMEDALEN 2015. Snacket i sociala medier handlade huvudsakligen om Anna Kinberg Batras (M) tal.

De stack ut mest i Almedalen

De stack ut mest i Almedalen

ALMEDALEN 2015. Företagarnas vd Günther Mårder är årets digitala kommunikatör – och Hej Digitalt står för årets mediegenomslag i Almedalen. 1

Delägare lämnar Friends Agenda

Delägare lämnar Friends Agenda

Köps ut. Delägaren Robert Svensson lämnar pr-och varumärkesbyrån Friends Agenda.

Gota Media köper gratistidningar

Omsätter 25 miljoner kronor. Gota Media förvärvar två gratistidningar – Kalmar-Posten och Emmaboda Tidning.

Så syns du i mobilen

Så syns du i mobilen

KRÖNIKA. Mobilsöket ökar under sommaren. Iprospects Emelie Ockenström Norberg ger sina tips för hur du ökar synligheten. 1

Ekeroth stämmer SVT

Ekeroth stämmer SVT

Ännu en stämning. SD-politikern Kent Ekeroth stämmer SVT för publiceringen av bilder ur järnrörsfilmen. 32

Vinner Hetast på igenkänning

Vinner Hetast på igenkänning

ALMEDALEN 2015. UPPDATERAD. En relevant fråga kombinerad med en kampanj som bygger på igenkänning är Cancerfondens recept bakom vinsten av Hetast i Almedalen.

#skuggakuten är Hetast i Almedalen

ALMEDALEN 2015. Cancerfonden vinner utmärkelsen Hetast i Almedalen.

UR kan bli hetast i Almedalen

ALMEDALEN 2015. Coop, 50/50-klubben och Cancerfonden finns bland finalisterna. 1

Effektiva Media krymper

Tappar 39 procent. Pr-byrån Effektiva Medias intäkter fortsätter att minska – men byrån vänder till vinst. 1

MP slår SD i sociala medier

MP slår SD i sociala medier

ALMEDALEN 2015. Miljöpartiet har fått störst genomslag i sociala medier hittills. 18

”Begreppet nyhetsundvikare har förlamat medierna”

”Begreppet nyhetsundvikare har förlamat medierna”

ALMEDALEN 2015. Att digitaliseringen och i förlängningen nyhetsundvikande leder till mediernas undergång är en sanning med modifikation, fick besökarna lära sig hos Hej Digitalt. 7

”Undviker kollegor”

”Undviker kollegor”

ALMEDALEN 2015. Westanders Hanna Berheim ger sina bästa tips – och bjuder på sina roligaste minnen.

Byråchefen Mårten Lundberg lämnar Hero

Byråchefen Mårten Lundberg lämnar Hero

”Planerar att kommunicera det i augusti”. Hero tappar byråchefen, kan Dagens Media berätta.

Mejlen avslöjar kuppförsök i Readly

Mejlen avslöjar kuppförsök i Readly

De interna mejlen visar att Stefan Ohlsson försökte få Readlys huvudägare Joel Wikell att byta ut ledningen – och själv ta makten.

Hallpressen skrotar Riksmedia

Hallpressen skrotar Riksmedia

”Det känns otroligt tråkigt”. Hallpressen skrotar annonspaketet Riksmedia – som består av drygt 130 tidningar.

DAGENS MEDIAS DJ-BATTLE 2015
TV: Se regeringen vinna årets DJ-battle

TV: Se regeringen vinna årets DJ-battle

ALMEDALEN 2015. Här skakar toppolitikerna loss på Kallis scen i Visby. 12

TV: Se SVT vinna Media Battle

TV: Se SVT vinna Media Battle

DJ Battle 2015. Kolla in hur SVT lyckades charma publiken – och ta hem segern i Dagens Medias DJ-battle mellan mediehusen.  1

Kolla in folket på DJ-battle

Kolla in folket på DJ-battle

ALMEDALEN 2015. Drygt 2500 personer festade på Dagens Medias DJ-battle. 2

Annons
Annons