Tipsa en vän om en artikel

Göran Öhman vd på Red Pages

Direktmarknadsföringsbolaget Red Pages har anställt Göran Öhman som vd. Hans första uppgift är att bygga en intern säljavdelning.

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

- Vi har inga säljare i dag, all säljkraft ligger externt. Nu ska vi ta hem säljare som ännu bättre kan förklara vår roll på direktreklammarknaden, säger Göran Öhman.

I ett första skede vill Göran Öhman anställa mellan fyra till sex säljare.

Red Pages Medias affärsidé är att samla ihop identifierad direktreklam till en viss målgrupp och sända ut det samtidigt. Reklamen skickas tillsammans med månadstidningen PS Red Pages, distribueras gratis till hushåll i Stockholm.

- PS Red Pages är ett månadsmagasin med höga redaktionella ambitioner. Tidningen har förändrats en hel del och nu är vi nöjda med formen. Men förbättringarna fortsätter, inom ett år hoppas jag att PS Red Pages är ett glättigt månadsmagasin som alla stockholmare vill ha framme på soffbordet.

Göran Öhman kommer närmast från Adservice Scandinavia.

Kristin Djerf Av: Kristin Djerf
Mejla reportern

08-545 222 17

Annons
Nyheter
Journalist begärde ut 
handlingar – greps

Journalist begärde ut handlingar – greps

En reporter från samhällsmagasinet Avsnitt ville testa att begära ut allmänna handlingar från Ringsjöanstalten i Eslöv. Det hela slutade med att han greps och att kameran blev beslagtagen. 2

The Economist

Pearson kan sälja The Economist

I förra veckan stod det klart att Nikkei köper Financial Times av brittiska Pearson. Nu meddelar förlagsjätten att även The Economist kan säljas. 6

Efter 98 år – nu ska Converse uppdateras

Efter 98 år – nu ska Converse uppdateras

Så ska nyheten marknadsföras. Den klassiska tygskon Chuck Taylor All Star får en uppföljare. 1

JG Communication ökar omsättningen

JG Communication ökar omsättningen

Gick nyligen ihop med Citat och bildade Sitrus. Contentbyrån JG Communication ökade sin omsättning med 10 procent förra året.

OLW: "Alla har rätt till fredagsmys"

OLW: "Alla har rätt till fredagsmys"

"Påsarna är vår bästa sida utåt". OLW stöttar utsatta barn och lånar ut sina chipspåsar till barnrättsorganisationen Maskrosbarn. 2

TV4 jublar över "Sommar med Ernst"

TV4 jublar över "Sommar med Ernst"

"Otroligt roligt". Ernst Kirchsteiger behåller greppet om tittarna.

Annons
De har köpt mest reklam i år

De har köpt mest reklam i år

Bara tre ökar annonsköpen. Sveriges 20 största annonsörer har köpt reklam för 4 miljarder kronor under första halvåret 2015. 1

Åbro Bryggeri lanserar öl-bröd

Åbro Bryggeri lanserar öl-bröd

"Starka varumärken". Först kom öl-schampot – nu ska brödet smaka öl. 2

Financial Times såld – blir japansk

Financial Times såld – blir japansk

Trumfade tyskt bud. Det japanska mediebolaget Nikkei köper Financial Times av brittiska Pearson. 2

GP tar reportrar från SVT och SR

GP tar reportrar från SVT och SR

En guldspadevinnare. Michael Verdicchio och Adrianna Pavlica till GP. 1

Spoon prisas för Volvo-kampanj

Spoon prisas för Volvo-kampanj

Lastbil kappkör med sportbil. Spoons kampanj "Volvo Trucks vs Koenigsegg" vann första pris i Content Marketing Awards.

Gav råd till fortkörare – slog trafikrekord

Gav råd till fortkörare – slog trafikrekord

"Sajten orkade inte mer". Ungdomsforumet Hamsterpaj ökade sin trafik med över 500 procent förra veckan. 1

Från DN till GP

Från DN till GP

Flera avhopp. Göteborgs-Posten värvar ledarskribenten Susanna Birgersson från DN.

"TV4 har dålig känsla för samtiden"

"TV4 har dålig känsla för samtiden"

"Bör kalla till krismöte". SR-profilen Ametist Azordegan kritiserar TV4 efter Adam Tenstas protest i "Nyhetsmorgon".

Discovery köper hela Eurosport

Discovery köper hela Eurosport

Betalar nära 5 miljarder kronor. Discovery blir ensam ägare till sportkanalen.

Ikea i amerikansk varningskampanj

Ikea i amerikansk varningskampanj

Barn fick byrån Malm över sig. Ikea deltar i kampanjen "Safer home together" efter två dödsolyckor. 3

Spotify sponsrar Pridefestivalen

Spotify sponsrar Pridefestivalen

"Vi är väldigt glada". Spotify är ny samarbetspartner till Stockholm Pride. 2

Teaterförbundet stämmer Strix

Teaterförbundet stämmer Strix

Kräver skadestånd. Fackförbundet anser att fyra anställda vid inspelningen av tv-serien "100 Code" har fått för lite betalt.

Historiska tv-klipp snart på Youtube

Historiska tv-klipp snart på Youtube

Nära 17 000 timmars material. Nyhetsbyrån AP laddar upp klassiska nyhetsklipp på Youtube.

Överklagar TV4:s böter för smygreklam

Överklagar TV4:s böter för smygreklam

Lät Agria synas i "Veterinärerna". Granskningsnämnden för radio och tv tycker inte att 50 000 kronor är tillräckligt.

TV4 gynnade försäkringsbolaget Agria – får böta

Zoomade in på logotypen. Försäkringsbolaget Agria exponerades för mycket i tv-programmet "Veterinärerna". 1

Starka siffror för "Allsång på Skansen"

Starka siffror för "Allsång på Skansen"

"Något unikt i varje program". Gårdagens "Allsång på Skansen" lockade nästan lika många tittare som förra årets säsongspremiär. 2

Hyllar Robert Broberg – med grå tidning

Hyllar Robert Broberg – med grå tidning

"Så bra att man blir tårögd". Aftonbladet färgar tidningen grå som en hyllning till Robert Broberg – artisten som satte färg på Sverige. 9

Lyssnarnas favoriter i "Sommar" i P1

Lyssnarnas favoriter i "Sommar" i P1

Ökad efterhandslyssning. Skådespelaren och regissören Marianne Mörck är den sommarpratare som lockat flest lyssnare hittills.

Nickelodeon och Plan i gemensam kampanj

Nickelodeon och Plan i gemensam kampanj

"Barn vill verkligen hjälpa". Kampanjen "Together for Good" uppmanar barn att göra något för andra.

Flipper lär svenskar om utlandssurf

Flipper lär svenskar om utlandssurf

Kampanj på Arlanda. Tre visar att mobilsurf utomlands inte behöver vara dyrt – med hjälp av ett flipperspel.

PewDiePie poppis även bland vuxna

PewDiePie poppis även bland vuxna

Hela listan över de tio mest inflytelserika. Youtube-stjärnor är mer inflytelserika än traditionella Hollywood-stjärnor – även bland vuxna.

Så gick "Lotta på Liseberg"

Så gick "Lotta på Liseberg"

"En av de bättre säsongerna". Nära miljonen för Lotta Engberg i TV4.

Swebus fixar gatufest med artistparet

Swebus fixar gatufest med artistparet

Vill utmana Pridefestivalen. Bussbolaget arrangerar gratis fest ombord på en buss tillsammans med med artisterna Silvana Imam och Beatrice Eli. 2

Ny tv-spelare ska göra Expressen TV bättre

Ny tv-spelare ska göra Expressen TV bättre

"Ska bli ännu bättre på nyhets-tv". Expressen anställer teknikchef och lanserar en ny tv-spelare. 3

Leila Lindholms sommarprat anmäls

Leila Lindholms sommarprat anmäls

Berättade om det egna varumärket. Tv-kockens sommarprat anmäls till Granskningsnämnden.

Annons
Annons