Göran Öhman vd på Red Pages

Direktmarknadsföringsbolaget Red Pages har anställt Göran Öhman som vd. Hans första uppgift är att bygga en intern säljavdelning.

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

- Vi har inga säljare i dag, all säljkraft ligger externt. Nu ska vi ta hem säljare som ännu bättre kan förklara vår roll på direktreklammarknaden, säger Göran Öhman.

I ett första skede vill Göran Öhman anställa mellan fyra till sex säljare.

Red Pages Medias affärsidé är att samla ihop identifierad direktreklam till en viss målgrupp och sända ut det samtidigt. Reklamen skickas tillsammans med månadstidningen PS Red Pages, distribueras gratis till hushåll i Stockholm.

- PS Red Pages är ett månadsmagasin med höga redaktionella ambitioner. Tidningen har förändrats en hel del och nu är vi nöjda med formen. Men förbättringarna fortsätter, inom ett år hoppas jag att PS Red Pages är ett glättigt månadsmagasin som alla stockholmare vill ha framme på soffbordet.

Göran Öhman kommer närmast från Adservice Scandinavia.

Kristin Djerf Av: Kristin Djerf
Mejla reportern

08-545 222 17

Annons
Nyheter
LÖRDAGSINTERVJUN
"Konkurrenterna saknar humor"

"Konkurrenterna saknar humor"

Funderade på att ta bort Frank. Kommunikationschefen om Tele2:s största omgörning någonsin, om hur man knep arenanamnet och om vilken mobiltelefon som är den bästa genom tiderna.

TV4 nedringda av folk som vill dejta komikern – säger förlåt

TV4 nedringda av folk som vill dejta komikern – säger förlåt

TV4: "Vi är inte arga på Mårten". Plötsligt började TV4:s telefon gå varm – av samtal från folk som ville dejta Mårten Andersson.

Fest marknadsfördes med djupa urringningar

Fest marknadsfördes med djupa urringningar

Ville släppa in "nya kulturer". Kvinnor framställs som "rena sexobjekt" anser Reklamombudsmannen, som fäller en restaurangannons. 3

Viggo Cavling ny bloggare

Viggo Cavling ny bloggare

PREMIÄR. Dagens Media välkomnar Viggo Cavling som ny bloggare. 3

Jättebråk på EFN

Jättebråk på EFN

"Moraliskt oförsvarbar – det strider mot hela min natur". Redaktionschefen och ansvarige utgivaren Anders Lundborg avgår i protest mot ledningen. 12

PR-FESTEN I BLÅ HALLEN I NATT
6 heta snackisar från Spinn – DDB:s irritation i natt

6 heta snackisar från Spinn – DDB:s irritation i natt

SPINN 2014. DDB:s midnattsvrede, pr-konsulternas desperata matjakt – och pr-kuppen som splittrar branschen. Läs om alla snackisarna från nattens Spinnfest. 5

Annons
E-handeln anammar Black Friday

E-handeln anammar Black Friday

"Försäljningen ökade kraftigt". Konsumtionsfesten Black friday växer på nätet. Både Ebay, Zalando och Cdongroup storsatsar i år.

Medlem i Vänsterpartiet intervjuades om visstidsanställningar – kritiseras

Medlem i Vänsterpartiet intervjuades om visstidsanställningar – kritiseras

Martin Aagård ironiserar: "Mycket obehagligt alltihop". SVT får hård kritik från borgerligt håll för att partisympatierna inte redovisades. 30

Han influerar mest

Han influerar mest

SPINN 2014. Intellectas Fredrik Wass är Årets PR Influencer enligt Cision.

JCDecaux till Vänsterpartiet: "Vi finns visst i Sao Paolo"

JCDecaux till Vänsterpartiet: "Vi finns visst i Sao Paolo"

Vill inte ha någon vilda västern. Tanken på ett reklamfritt Lund upprör utomhusjätten JCDecaux. 10

Här är alla vinnare i Spinn

Här är alla vinnare i Spinn

Hela listan – de vann Spinngulden. Burson-Marsteller, Prime och DDB Stockholm är kvällens stora vinnare. 2

STORA JOURNALISTPRISET
Metro vann Stora Journalistpriset

Metro vann Stora Journalistpriset

"För att de skapat en genial metod". Metros "Viralgranskaren" är årets förnyare. 1

Dill-kuppen blir årets pr-kampanj i Spinn 2014

Dill-kuppen blir årets pr-kampanj i Spinn 2014

SPINN 2014. Ingo och Cohn & Wolfe tar hem Spinn-galans finaste pris.

Årets pr-rookie

Årets pr-rookie

SPINN 2014. Årets rookie inom pr-branschen jobbar på Gullers Grupp

Jung Årets varumärkesbyggare

Jung Årets varumärkesbyggare

SPINN 2014. Jungs Blocket-kampanj vinner guld som Årets varumärkesbyggare.

Guld till Burson-Marsteller

Guld till Burson-Marsteller

SPINN 2014. Vinner Spinnguld för Årets samhällsinformation.

Prime bakom årets non profit

Prime bakom årets non profit

SPINN 2014. Vinner guld för Ecpat-kampanj med Joel Kinnaman.

Ratade utseendet – vinner Spinnguld

Ratade utseendet – vinner Spinnguld

Spinn 2014. Utseendeaspekten togs helt bort när Göteborg skulle välja Lucia. Nu vinner kampanjen guld.

Här är årets konsumentkampanj

Här är årets konsumentkampanj

Spinn 2014. Wenderfalck står bakom årets konsumentkampanj.

Klaus-Heidi ger DDB guld

Klaus-Heidi ger DDB guld

SPINN 2014. DDB Stockholm och Burson-Marsteller delar på guldet i integrerat.

Prime vinner event-guldet

Prime vinner event-guldet

SPINN 2014. Hångel på Norrmalmstorg. Det är en av ingredienserna bakom Primes guld i Spinn.

Lagg-test årets digitala pr

Lagg-test årets digitala pr

SPINN 2014. ARN BBDO – som storsatsar på pr – vinner guld i Spinn.

Photoshop-spratt ger pr-guld till Abby Norm på Spinn

Photoshop-spratt ger pr-guld till Abby Norm på Spinn

SPINN 2014. Reklambyrån Abby Norm tar hem Årets business to business. 1

Philips jollerpod prisas

Philips jollerpod prisas

SPINN 2014. Prontos föräldrapod prisas på Spinn.

Politism.se börjar med mode

Politism.se börjar med mode

Atladottir: "Vi gör det för att utvecklas". Politism breddar bevakningen – nu ska den politiska sajten även skriva om mode, skönhet och populärkultur. 4

Wikforss roll på Volvo oklar

Wikforss roll på Volvo oklar

BP-profilen kan ta över. Omorganisation i koncernledningen bäddar för ny kommunikationsdirektör. 2

SPINN 2014
De kan ta hem Spinngulden

De kan ta hem Spinngulden

Hela listan – byråerna mest flest vinstchanser. Flera reklambyråer – som ANR BBDO och DDB Stockholm – finns med i nomineringstoppen.

FÖR DAGENS MEDIAS PRENUMERANTER
De är mäktigare än tomten

De är mäktigare än tomten

En totalt hemlig process. Här är kvartetten som styr julhandeln – en sluten grupp som efter eget huvud utser Årets julklapp.

SPINN 2014
"Känslan påminner om ett ett mellanstadiedisco"

"Känslan påminner om ett ett mellanstadiedisco"

BLOGG. Dagens Medias pr-bloggare peppar inför kvällens Spinn-gala.

Aftonbladet uppdaterar säljstöd med M-brain

Aftonbladet uppdaterar säljstöd med M-brain

"Mediesäljare måste bli mer rådgivande". Tidningen sluter avtal med M-brain om ny teknik för omvärldsanalys.

Annons
Annons