Jessica Bjurström ny vd på Komm

Dagensmedia.se kan berätta att det blir Jessica Bjurström som tar över Sveriges Kommunikationsbyråer.

Jessica Bjurström ny vd på Komm

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

På onsdagsmorgonen fick personalen på Sveriges Kommunikationsbyråer information om ny vd.

Styrelsens val föll på en av förhandsfavoriterna: Jessica Bjurström.

Hennes tidigare arbetsplatser inkluderar Schibsted, där hon var affärsområdeschef och arbetade med Aftonbladets webb-tv-satsning, samt Sponsrings- och eventföreningen, där hon var tf vd. Senast kommer hon dock från Baluba, där hon var Key Account Manager.

Som Dagensmedia.se tidigare berättat var även Manne Schagerström samt Helena Westin, som nyligen gick till Tre Kronor, aktuella för jobbet.

Jessica Bjurström ersätter därmed Björn Rietz, som avgick som vd strax före jul.

Martin Schori Av: Martin Schori
Mejla reportern

08-545 222 16

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

15 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
15
Nu visas kommentar 1-5
Visa fler kommentarer:

Nyheter

LÖRDAGSINTERVJUN
Näääk: "Media fokuserar på det negativa alldeles för ofta"

Näääk: "Media fokuserar på det negativa alldeles för ofta"

Diggar "Antikrundan". Han har hyllats för sin musik – nu tar han klivet in i tv-rutan. För Dagens Media berättar Matar ”Näääk” Samba om sitt nya gig som programledare i TV4, om förutfattade meningar kring hiphop och om sina egna medievanor.

Här är alla vinnare i Kristallen

Här är alla vinnare i Kristallen

Många beprövade format. När Kristallen firade tio år prisades TV4:s "Solsidan" som årets humorprogram – för tredje gången.

Prat PR tillsätter byråchef

Börjar nästa vecka. Pontus Nyström blir byråchef på Prat PR.

Eric Schüldt till Expressen

Eric Schüldt till Expressen

"Unikt tilltal och många fans". Mannen bakom flera hyllade radioproduktioner rekryteras av Expressens kulturredaktion. 2

Fotboll och nazister lyfte sajten

Fotboll och nazister lyfte sajten

"Högt nyhetstryck". Sydsvenskans mobilsajt gjorde all time high örra veckan, enligt Kia-index.

EGMONT KÖPER FORMA
Aller och Bonnier om affären

Aller och Bonnier om affären

Bodil Ericsson Torp: "Är inte oroad". I dag stod det klart att Egmont köper Forma Publishing Group. Väntat enligt konkurrenterna.

Annons
Mathias Kallio får ny roll på Talentum Sverige

Mathias Kallio får ny roll på Talentum Sverige

"En utmaning för samtliga mediehus". Blir ansvarig för att hitta nya intäkter för mediehuset.

Från TV4 till Aftonbladet

Från TV4 till Aftonbladet

Slutar efter 15 år på kanalen. Helena Forsman lämnar TV4 och blir ny planerings- och inköpschef på Aftonbladet TV.

Expressen tillsätter nya chefer

Totalt fem tjänster. Karin Skogh, Fredrik Sjöshult och Christofer Brask får nya chefstjänster på Expressen. 3

Ökar – med 200 procent

Ökar – med 200 procent

"Den höga tillväxttakten har fortsatt under 2014". Widespace växer så det knakar.

Hävdar att hon får stöd i sociala medier – sågas på Twitter

Hävdar att hon får stöd i sociala medier – sågas på Twitter

"Lyckats totalt med att skapa skarpa negativa röster". Över 80 procent av inläggen kritiska. 35

Reinfeldts ute-spurt

Reinfeldts ute-spurt

"Vi lovar inte allt till alla men vi håller vad vi lovar". Sista två veckorna innan valet kommer statsministern fronta ny stor nationell utomhuskampanj för M. 3

Kommunals nya reklamfilm ska få svenskarna att byta regering

Kommunals nya reklamfilm ska få svenskarna att byta regering

"Vill få folket att välja välfärden". Kommunal går ut i sin största kampanj någonsin. Målet – att få svenska folket att rösta bort Alliansen. 8

De har kallat varandra "Grinolle" och "En kortväxt Napoleon"

De har kallat varandra "Grinolle" och "En kortväxt Napoleon"

Dagens Media tussar ihop trätobröderna. De har hånat varandra offentligt och utkämpat sina strider inför öppen ridå under decennier. Hösten 2014 är Manfred Aronsson och Jan Scherman överens om en sak – vad som saknas i den svenska tv-branschen.

Näääk leder TV4:s nya musikprogram

Näääk leder TV4:s nya musikprogram

"Viktigt att visa en ljusare sida av hiphop". Hiphop-artisten Matar ”Näääk” Samba är programledare för TV4:s nya musikprogram "Lyckliga gatan". 2

Drufva till Postkodlotteriet

Drufva till Postkodlotteriet

"Jag är mycket stolt". Lämnar Rättviseförmedlingen efter bara ett år. 4

SF Bio får ny kommunikationschef

Kommer närmast från SBAB. Jonas Burvall blir ny kommunikationschef för Nordic Cinema Group, där SF Bio ingår. 1

Egmont köper Forma

Egmont köper Forma

"Stärka vårt familje- och kvinnosegment". Ica-guppen har nu hittat en köpare av Forma Publishing Group – mediekoncernen Egmont. 6

Appelberg tappade 2 miljoner

Appelberg tappade 2 miljoner

”Efterfrågan var, med hänsyn till konjunkturläget, god". UPPDATERAD. Stampens content marketing-byrå har sammanfattat fjolåret. 2

MTGx får ny programchef

MTGx får ny programchef

"Vi har nu ett dreamteam". TV3-chefen Fredrik Ljungberg blir programchef på Viaplay. 4

Frantzén Mariestads nya livsnjutare

Frantzén Mariestads nya livsnjutare

Startar tv-serie om smaker. Stjärnkocken Björn Frantzén är ölmärket Mariestads nya reklamprofil.

Helin: ”Vi failade i surfplattan”

Helin: ”Vi failade i surfplattan”

Kallar användaruppevelsen för skräpig. I höst lanserar Aftonbladet en ny sajt anpassad för surfplattor. Tidningens publisher Jan Helin riktade samtidigt kritik mot tidningens tidigare satsningar. 2

Scherman: "Jag är inte dum i huvudet"

Scherman: "Jag är inte dum i huvudet"

Berättade om den nya tv-kanalen. Jan Scherman, som nyligen tillträdde som affärsområdeschef för Aftonbladet TV, kommenterade tidningens tv-strategi.

Aftonbladet lanserar sajt för e-sport

Aftonbladet lanserar sajt för e-sport

Utökar bevakningen. Aftonbladet storsatsar på e-sport med en ny sajt som lanseras i samarbete med bland annat världsmästarna i svenska Ninjas in Pyjamas.

Magnus Wistam till nytt Shine-bolag

Magnus Wistam till nytt Shine-bolag

Producerar åt Aftonbladet och Miljöpartiet. Tv-jätten startar content-bolag.

SD anmäler SVT:s Rapport

"Uppenbart partiska". Sverigedemokraterna anmäler SVT till Myndigheten för radio och tv efter gårdagens "Rapport". 12

Lajkat.se över miljonen

Lajkat.se över miljonen

Inga siffror från Expressen i nuläget. En vecka efter lanseringen når Schibsteds nya viralsajt över en miljon besökare. Planen är att tjäna pengar på sponsrade nyheter.

Kanal 5:s premiär krossades

Kanal 5:s premiär krossades

Förintades av TV4:s "Idol". Så många såg de nya programmen "Råttjägarna" och "Bastuklubben". 7

Marknaden fortsätter uppåt

Marknaden fortsätter uppåt

Räknar med fortsatt tillväxt. Växte med 1,9 procent under andra kvartalet.

Ny vd på Citypaketet

Ny vd på Citypaketet

"En tillgång". Staffan Lönner är ny vd för Citypaketet Sweden AB. Han kommer närmast från Promedia. 6

Visit Sweden och Volvo i gemensam kampanj

Visit Sweden och Volvo i gemensam kampanj

Ska nå fyra miljoner amerikaner. Visit Sweden och Volvo vill stärka bilden av Sverige i USA.

L’Oréal väljer Ottoboni som digitalbyrå i Norden

L’Oréal väljer Ottoboni som digitalbyrå i Norden

"En glasklar strategi". Ottoboni är L’Oréal Paris nya digitalbyrå i Norden. 1

Annons
Annons
Twitter-puff

Hitta konsulten

Sök bland tusentals konsulter på nya Konsultguiden.se