Jessica Bjurström ny vd på Komm

Dagensmedia.se kan berätta att det blir Jessica Bjurström som tar över Sveriges Kommunikationsbyråer.

Jessica Bjurström ny vd på Komm

Verktyg

Tipsa oss om nyheter

Maila eller ring 08-545 222 00 Du omfattas av källskydd.

På onsdagsmorgonen fick personalen på Sveriges Kommunikationsbyråer information om ny vd.

Styrelsens val föll på en av förhandsfavoriterna: Jessica Bjurström.

Hennes tidigare arbetsplatser inkluderar Schibsted, där hon var affärsområdeschef och arbetade med Aftonbladets webb-tv-satsning, samt Sponsrings- och eventföreningen, där hon var tf vd. Senast kommer hon dock från Baluba, där hon var Key Account Manager.

Som Dagensmedia.se tidigare berättat var även Manne Schagerström samt Helena Westin, som nyligen gick till Tre Kronor, aktuella för jobbet.

Jessica Bjurström ersätter därmed Björn Rietz, som avgick som vd strax före jul.

Martin Schori Av: Martin Schori
Mejla reportern

08-545 222 16

Annons

Kommentarer

Debattinlägg blir automatiskt tillgängliga för andra användare så snart den som skrivit ett inlägg har publicerat det. Var och en ansvarar själv för innehållet i sina inlägg.

Det går inte längre att kommentera denna artikel.

15 kommentarer Sortera: Äldsta överst

5
5
15
Nu visas kommentar 1-5
Visa fler kommentarer:

Nyheter

Vd:n om sparpaketet

Vd:n om sparpaketet

Åsa Tillberg: "Inget nytt". Ekot rapporterar att 20 tjänster försvinner från Expressens koncernsyster Nyhetsbolaget. 2

Så gick Alsings comeback

Så gick Alsings comeback

"Lovar gott". Sveriges värsta bilförare hade Kanal 5-premiär igår.

NEDSKÄRNINGARNA PÅ EXPRESSEN
Mattsson: "Vi har tvingats göra svåra prioriteringar"

Mattsson: "Vi har tvingats göra svåra prioriteringar"

50 journalisttjänster försvinner. Förändringen är nödvändig, säger Thomas Mattsson till Dagens Media. 22

Expressens bildredaktion skrotas

Expressens bildredaktion skrotas

Thomas Mattsson öppen med att kvaliteten påverkas. UPPDATERAD. I dag klockan 13:00 informerades personalen.

Nyheter24-chef till Lajkat

Nyheter24-chef till Lajkat

"Produktansvarig". Viktor Adolfsson till Schibsteds Lajkat. 1

Brid – LRF Medias contentbyrå

Brid – LRF Medias contentbyrå

Namnet bestämt. Ett slanguttryck för hybrid, säger bolagets irländska vd Colm O’Callaghan. 2

Hon ska ratta O'Learys marknadsavdelning

Hon ska ratta O'Learys marknadsavdelning

Rekryteras från Svensk Fastighetsförmedling. Camilla Tienso blir ny marknadschef på O'learys.

Annons
RFSU lanserar kondomfickan

RFSU lanserar kondomfickan

"Weekday självklart val". Jeansmärket och förbundet lanserar #5thpocket och öppnar kampanjsajt imorgon. 1

Cap & Design tvingas byta till mindre format

Cap & Design tvingas byta till mindre format

"Kommer få besvikna läsare". När distributören Interpress ändrar reglerna tvingas tidningen Cap & Design återgå till sitt gamla format. 2

Pr-chef misstänktes för ebola

Pr-chef misstänktes för ebola

”Låg längst bak i planet och spydde”. Möttes av tio läkare och sjuksköterskor – fördes i ilfart till sjukhus. 4

Upphandlar content marketing

Upphandlar content marketing

Avtalet löper i max tre år. Avtalet värt 4,5 miljoner kronor per år, kan Dagens Media berätta.

Svenskar bakom nya CNBC

Svenskar bakom nya CNBC

"Väldigt blankt och amerikanskt." Magoo 3d Studios har gjort om grafiken för USA:s största nyhetskanal.

DN Debatt skryter om Twitter-följare – men 80 procent kan vara fejk

DN Debatt skryter om Twitter-följare – men 80 procent kan vara fejk

Redaktören: "Dessa tjänster är omdebatterade". Nyligen skröt DN Debatt om att vara störst på Twitter – men nära 80 procent av följarna kan vara fejk. 2

UBÅTSJAKTEN
Expressens båt-tabbe

Expressens båt-tabbe

"Våra reportrar och fotografer endast beväpnade med kameror, pennor, datorer". Expressen pekar ut DN:s civila båt som "tungt beväpnad militär". 12

Se filmen från Mediedagen – nu står Göteborg på tur

Se filmen från Mediedagen – nu står Göteborg på tur

Lär av Microsoft, Sats och Lidl. 200 besökare samlades för att lyssna på talare – och utbyta erfarenheter – på Mediedagen i Stockholm.

Frauds-experten: "Lär av USA"

Frauds-experten: "Lär av USA"

Växer inom onlinevideo. Utnyttja försprånget till att lära mer om frauds. Det är amerikanska experten Eric Bozinnys råd till svenska annonsörer. 10

Frauds – ett växande hot

"Motivet kan vara att dränera en konkurrents budget". När marknaden för webb-tv växer, ökar även risken för annonsören att bli lurad.

Ägarna säljer Videoplaza

Ägarna säljer Videoplaza

"Kan ta nästa steg i vår utveckling". Videoplazas grundare blir mångmiljonärer när deras bolag köps upp av australiensiska telekombolaget Telstra.

Pr mindre beroende av journalister

Pr mindre beroende av journalister

"Minskade resurser och tidspress". Pr-konsulters beroende av journalisterna har minskat tydligt, enligt Malena Eklunds magisteruppsats.

Expressens ubåtsjakt i Sky News

Expressens ubåtsjakt i Sky News

Så har nyheten bevakats i medierna. Expressens utsända reporter Tomas Kvarnkullen intervjuades i dag av Sky News. 2

Helin jämför Nilson med en 'gaggig farfar'

Helin jämför Nilson med en 'gaggig farfar'

Diskuterade den sågade kolonialismkrönikan. I det senaste avsnittet av "Mattsson & Helin" ställer Aftonbladets publisher frågan om det inte är dags att avpolettera Expressen-krönikören Ulf Nilson. 8

FÖR DAGENS MEDIAS PRENUMERANTER
Därför lyfter de fram modern

Därför lyfter de fram modern

Finns mycket att vinna. Konsumenter ställer allt högre krav på transparens. Nu lyfter allt fler företag fram modervarumärket i marknadsföringen.

Nya satsningen av  Alliansfritt Sverige

Nya satsningen av
Alliansfritt Sverige

"Progressivt". Ny regering, nytt namn. 4

11 miljoner visningar hittills för Peugeots actionspäckade remake

11 miljoner visningar hittills för Peugeots actionspäckade remake

Se reklamfilmen här. Missiler, explosioner och en attackhelikopter. Här är Peugeots remake på den klassiska reklamfilmen från 1986. 2

Premiär – Dagens Media Branschanalys

Premiär – Dagens Media Branschanalys

Volvos verkliga ödesval. Här är första utgåvan av Dagens Medias nya tidning Branschanalys.

FÖR DAGENS MEDIAS PRENUMERANTER
Nej, Telia flyger inte

Nej, Telia flyger inte

Tappar i preferens och erinran trots mer reklam. De växande medieinvesteringarna från mobiloperatörerna faller olika ut.

David Lettermans korthållare sparkas

David Lettermans korthållare sparkas

"Motherfucker". Tony Mendez attackerade David Letterman och manusförfattaren Bill Scheft. 6

Första kunden till Ydrenäs

Första kunden till Ydrenäs

"Ett komplicerat politiskt läge". Svenska Fondhandlareföreningen lägger konto hos Rickard Ydrenäs nya pr-byrå.

Vapenlobbyisten skrev på DN Debatt – kallades ”debattör”

Vapenlobbyisten skrev på DN Debatt – kallades ”debattör”

”Ibland blir det fel”. Debatt-chefen Nils Öhman självkritisk efter missen. 3

"Övergripande bild av utmaningarna"

"Övergripande bild av utmaningarna"

Berntzon Bylund producerar. Schibsted släpper framtidsrapport.

Oklart vem som får tillståndet

Oklart vem som får tillståndet

Kommer inte välja någon aktör som står på kö. Det är oklart vem som får ta över Aftonbladets sändningstillstånd i det digitala marknätet. 2

S-toppen om lobbyanklagelserna

S-toppen om lobbyanklagelserna

"Inget uttalande för Svenskt Flyg". Niklas Nordströms uttalanden om Bromma flygplats ifrågasätts. 7

Försvaret hakar på Svenssons ubåtsjakt

Försvaret hakar på Svenssons ubåtsjakt

"Har noga övervägt lämpligheten". Ubåtsjakten i Stockholms skärgård är helgens stora nyhetshändelse. Nu utnyttjar Försvarsmakten uppmärksamheten i sin rekryteringskampanj. 14

Annons
Annons